همدان؛

ساخت 300 پروژه عمرانی حوزه بهداشت و درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۳۰۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان به مساحت بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع در سطح استان همدان در حال ساخت است.

ساخت 300 پروژه عمرانی حوزه بهداشت و درمان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید حبیب‌الله موسوی‌بهار در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان از انتخاب همدان به عنوان دبیرخانه کلان‌ منطقه آمایشی سه کشور خبر داد و اظهار داشت: براساس سیاست وزارت بهداشت در دانشگاه‌های تیپ 1 و 2 ظرفیت راه‌‍‌اندازی معاونت اجتماعی فراهم شد در این راستا این معاونت فعالیت خود را در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز آغاز کرده است.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: 85 درصد منابع طرح تحول نظام سلامت تخصیص داده شده است که صرف بهبود زیرساخت‌ها و توسعه شرایط بهداشتی و درمانی استان همدان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: 270 پروژه در حوزه بهداشت و 30 پروژه در حوزه درمان با بیش از 300 هزار مترمربع در سطح استان همدان در حال ساخت است که تعدادی از این پروژه در دهه فجر امسال وارد چرخه کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه‌های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در حال ساخت است، افزود: 80 درصد پروژه‌ها تا پایان دولت یازدهم به اتمام می‌رسند و مابقی نیز اواخر سال 96 به بهره‌برداری می‌رسند.

موسوی‌بهار با اشاره به چهار پروژه بیمارستانی که توسط راه و شهرسازی عملیات ساخت آنها در حال انجام است، گفت: عملیات ساخت بیمارستان‌ شهرستان‌های بهار و نهاوند اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد و بیمارستان‌های اکباتان همدان و تویسرکان نیز سال 96 به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه مطالبات دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر ارائه خدمات را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: بیش از 80 میلیارد تومان از بیمه تأمین اجتماعی مطالبه داریم و با وجودی که بیمارستان‌ها بیش از 10 ماه دریافتی نداشتند اما جهادگونه خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: بسیاری از کارکنان، پرسنل، پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی همدان بیش از 8 ماه کارانه دریافت نکردند اما در خدمات‌رسانی خللی ایجاد نکردند.

وی با اشاره به موضوع شیوع آنفلوآنزا در فصل زمستان افزود: این بیماری بدون درگیری اجتماعی و ایجاد جو روانی در استان همدان کنترل شده است و از نظر معیارهای پزشکی برای بیماریابی و کنترل اقدامات اثربخشی انجام شده است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.