بشار جعفری: نمایندگان گروه‌های مسلح معارض می‌خواهند نشست آستانه را تضعیف کنند

رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات آستانه گفت اظهارات رئیس هیئت گروه‌های مسلح معارض ارتباطی با نشست آستانه نداشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، "بشار جعفری"، رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات آستانه گفت لحن تحریک آمیزی که صحبت‌های رئیس هیئت گروه‌های مسلح معارض داشت حاضران را برافروخت.

رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات آستانه گفت تنها مسئله غیرمنتظره در نشست افتتاحیه خروج هیئت‌های گروه‌های مسلح معارض از چارچوب دیپلماتیک بود و اظهارات رئیس این هیئت‌ها ارتباطی با این نشست نداشت.  

وی افزود صحبت‌های ما در نشست آستانه خطاب به حاضران و افکار عمومی و مثبت و خوش بینانه بود.

بشار جعفری اعلام کرد هیئت گروه‌های مسلح معارض به بررسی آنچه اوضاع در وادی بردی می نامد، پرداخت که هدف از آن دفاع از جنایت جنگی بود که جبهه النصره مرتکب می شود.

وی گفت نمایندگان گروه‌های مسلح معارض می خواهند نشست آستانه را تضعیف کنند. وی افزود ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید منتظر تکمیل دستور کار نشست باشیم.

لازم به ذکر است این مذاکرات با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل، در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار می‌شود.

گفتگوها در صورت موافقت طرفین، 20 بهمن نیز با میانجیگری استفان دی میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو ادامه خواهد یافت.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است. برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها، ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه، از تروریست‌ها حمایت کرده‌‎اند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار