توافق تجاری 3.7 میلیارد دلاری چین و فیلیپین

چین و فیلیپین بر سر انجام 30 پروژه به ارزش 3.7 میلیارد دلار توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، چین و فیلیپین توافق کردند در 30 پروژه به ارزش 3.7 میلیارد دلار با یکدیگر همکاری کنند. این پروژه‌ها تمرکز بیشتری بر کاهش فقر دارند.

وزیر تجارت چین بدون ارائه جزئیات بیشتر، حصول این توافق‌ها را اعلام کرد و گفت این‌ها بخشی از توافق‌نامه‌هایی هستند که همچنان به مراحل نهایی تایید نرسیده اند.

وزیر اقتصاد فیلیپین گفت جلسه ملاقات "بسیار سازنده‌ای" با وزیر تجارت چین داشته است و افزود درباره اجرای پروژه‌های عظیم در مناطق روستایی و چند پروژه دیگر با وی رایزنی کرده است.

این توافق نخستین دستاورد سفر دو روزه هیات فیلیپینی به چین است. 3 ماه پیش، رودریگو دوترته – رئیس جمهور فیلیپین – در سفری به پکن راه را برای تشکیل اتحاد تجاری با این کشور گشود.

چین از تغییر سیاست‌خارجی دولت دوترته از سوی آمریکا – متحد دیرینه مانیل – و در عوض، انجام معامله‌ها در مناطق محلی استقبال کرده است.

روز دوشنبه، سخنگوی وزیر خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت پس از سفر دوترته به چین، روابط بین دو کشور به طور کامل ترمیم شده است. وی افزود: "چین دوترته را در مدیریت کشورش برای توسعه اقتصاد آن حمایت می‌کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار