سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد:

پرسپولیس برد خود را مدیون هوادارانش است/ حاشیه‌ها را رها کنید در زمین فوتبال به دنبال فوتبال باشید

کمالوند گفت: پرسپولیس برد خود را مدیون هوادارانش است و آنها نقش پررنگی در این پیروزی داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فراز کمالوند پس از شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس اظهار کرد: بازی خوبی بود و با کیفیت برگزار شد، آمده بودیم امتیاز بگیریم و از بازیکنانم راضی بودم. فکر می‌کنم پرسپولیس در 7-8 بازی اخیر کمترین شانس گلزنی را داشته اما از کمترین موقعیتش استفاده کرده و سه امتیاز را گرفته است. از نتیجه راضی نیستم اما از توان بازیکنانم رضایت دارم. 

وی در مورد داوری مسابقه بیان کرد: داوری پر از صحنه‌های مشکوک بود. نه یکی، دو صحنه! جو ورزشگاه روی داور تأثیر گذاشته بود. تا قبل از گل کوچکترین شارژ را به سود پرسپولیس خطا می‌گرفت اما بعد از گل وضعیت فرق کرد و در دادن کارت زرد عجله می کرد و 7، 8 کارت زرد داد. این مسابقه‌ای نبود که در آن این همه کارت داده شود. ما باخته‌ایم و اگر در مورد داوری حرف بزنیم فکر می‌کنند که می‌خواهیم باختمان را گردن داور بیندازیم.

کمالوند تصریح کرد: به پرسپولیس موقعیت گل زیادی ندادیم، این تیم مقابل فولاد سه گل زد و 7، 8 موقعیت گلزنی را از دست داد اما در نیمه اول اصلاً موقعیت گلزنی نداشت و در نیمه دوم هم با آمدن رضاییان فرصت‌‌هایشان زیاد شد. پرسپولیس برد را مدیون هوادارانش است و آنها نقش پررنگی در این برد داشتند.

وی در مورد اینکه اگر تیمش بسته بازی نمی‌کرد شرایط بهتر نبود، اظهار داشت: اگر بسته بازی نمی‌کردیم 5 گل می‌خوردیم. فولاد این کار را مقابل پرسپولیس انجام داد و سه گل خورد. ما دنبال امتیاز بودیم، مقابل پرسپولیس نمی‌توان بسته بازی کرد. ما نمی‌توانیم برای دل هواداران بازی کرده و آن وقت 4 گل دریافت کنیم! اگر 4 گل خورده بودیم خود شما از ما انتقاد می‌کردید. چاره‌ای جز از کار انداختن بازیکنان پرسپولیس نداشتیم. آنها 8 ملی‌پوش دارند و در صدر جدول هستند. در این بین دو موقعیت صد درصد به دست آوردیم که یکی را بیرانوند به خوبی گرفت و در یک صحنه هم خالقی‌فر عجله کرد.

سرمربی گسترش فولاد در مورد اینکه در سال‌های گذشته تهاجمی‌تر بازی می‌کردند، عنوان کرد: فوتبال با فوتبال فرق دارد. تفکرم امروز درست بود اگر 10 بار دیگر هم بازی کنیم همین سیستم را در نظر می‌گیریم. تا دقیقه 75 همه چیز درست بود تصورم این بود که بعد از دقیقه 50 بازی مساوی خواهد شد و یک امتیاز باارزش می‌گیریم اما در 15 دقیقه پایانی تحت تأثیر جو ورزشگاه فشار زیادی روی داور و تیم ما وارد شد و پرسپولیس از این مسأله استفاده کرد.

وی در مورد اینکه قبل از بازی با تراکتورسازی گفته بودیم سه امتیاز بازی از این جیب به آن جیب است، گفت: من گفتم که این سه امتیاز باید در جیب فوتبال ‌آذربایجان بماند فوتبال ایران بد شده است قبل از بازی پرسپولیسی‌ها فحش می‌دهند و بعد از بازی استقلالی‌ها. این بساط را جمع کنید. در اینستاگرام شب قبل از بازی استقلالی‌ها فحش می‌دهند. این مسائل خیلی بد است. من فقط گفتم این سه امتیاز باید در جیب فوتبال آذربایجان بماند، همانطور که در دربی هفته قبل هم همین حرف را زدم و گفتم بهتر است که امتیازها تقسیم نشود. از این صحبت چه نتیجه‌ای می‌خواهید بگیرید. اینکه ما به تراکتور راه داده‌ایم؟ نه این طور نیست. من گفتم که دو تیم آذربایجانی هستند و بهتر است این سه امتیاز در جیب آذربایجانی بماند.

کمالوند تصریح کرد: شاید ته دلم خیلی چیزها دوست داشته باشم، شاید اگر از من بپرسید بگویم که دوست دارم تراکتورسازی قهرمان شود اما معنی این حرف این نیست که بخواهیم کار دیگری کنیم، حاشیه‌ها را رها کنید در زمین فوتبال به دنبال فوتبال باشید. در فضای مجازی بدترین الفاظ به مربیان و بازیکنان داده می‌شود هیچ مربی و بازیکنی شرفش را از کوچه پیدا نکرده! داور بازی ما و تراکتورسازی چند جلسه محروم شد زیرا هر دو گل تراکتورسازی خطا بود. من مربی گسترش فولاد تبریز هستم و موفقیت این تیم برایم از همه چیز مهمتر است. اگر از تراکتورسازی و گسترش فولاد بپرسید همه ما می‌گوییم که دوست نداریم ماشین‌سازی سقوط کند این طبیعی است اما بازیکنان و مربیان با تمام شرف و وجدانشان در میدان حاضر می‌شوند.

وی افزود: قبل از مسابقه هم این مسأله را از عباس آقایی پرسیدید، برداشت شما غلط است. چه نتیجه‌ای می‌خواهید بگیرید؟ وقتی دو تیم آذربایجانی بازی دارند دوست دارند که سه امتیاز بازی به یک تیم برسد. این چه معنای بدی دارد؟ 

سرمربی گسترش در پایان درباره اینکه داور تحت تأثیر تماشاگران پرسپولیس قرار گرفته اما پنالتی تیم پرسپولیس را نگرفت، خاطر نشان کرد: بازی به سمتی می‌رود که اگر یک تیم برنده یا بازنده نباشد نیازی به ضربات پنالتی نیست اما وقتی 5 خطا در میانه زمین به ضرر یک تیم گرفته می‌شود آن تیم خود به خود عقب می‌نشیند و یا وقتی اخطاری بی‌مورد به بازیکنی داده می‌شود آن بازیکن 70 دقیقه باید مراقب باشد که بدنش به بدن بازیکن پرسپولیس نخورد. من نگفتم صالحی جانب داری می‌کند، بلکه گفتم تحت فشار تماشاگر است. این چیز بدی نیست که تماشاگر پرسپولیس فشار وارد می‌کند. فشار تماشاگر پرسپولیس روی داور، پرسپولیس و تیم حریف وجود دارد، وقتی سیدجلال کارت زرد گرفت تیم ما 5 دقیقه تحت فشار بود. فشار تماشاگران پرسپولیس برای این تیم خوب است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار