تبریز؛

گشایش 275 میلیون یورو اعتبار ارزی برای ساخت نیروگاه هریس

فرماندار هریس از گشایش 275 میلیون یورو اعتبار ارزی برای ساخت نیروگاه یکهزار مگاواتی سیکل ترکیبی این شهرستان خبر داد.

گشایش 275 میلیون یورو اعتبار ارزی برای ساخت نیروگاه هریسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صابر تقویمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری هریس افزود: با شروع به کار این طرح، اشتغال پایدار در این شهرستان در ماه های آینده افزایش می یابد.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی اظهار کرد: یک شرکت نروژی برای احداث نیروگاه بادی با ظرفیت 50 مگاوات در این شهرستان اعلام آمادگی کرده است.
فرماندار هریس همچنین از دریافت 5 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار از سوی شهردارن منطقه برای ساماندهی مرکز دفن زباله این شهرستان خبر داد و یادآوری کرد: از این پس تمامی زباله های 4 شهر هریس، کلوانق، بخشایش و زرنق طبق اصول بهداشتی و فنی با مدیریت تمامی شهرداران در مرکز پسماند روستای آرباتان مدیریت و دفن می شود. 
تقویمی همچنین با اشاره به ساماندهی کشتارگاه جدید هریس ادامه داد: تمامی کشتارهای دامی در این شهرستان در این مرکز و با نظارت مستقیم دامپزشکی انجام می شود.
وی از اداره کل کمیته امداد استان خواست تا با ایجاد کارگاه های زودبازده برای اشتغال مددجویان کمیته امداد هریس برای اشتغال پایدار و کاهش جمعیت تحت تکفل این کمیته در این شهرستان گام های اساسی بردارد و برای حمایت از این قشر تمام تلاش خود را انجام دهد.
فرماندار هریس گفت: با حمایت های انجام شده و تلاش کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعداد واحدهای فعال در ناحیه صنعتی زرنق به 18 واحد افزایش یافته و زمینه ایجاد واحدهای تولیدی کوچک مقیاس توسط جوانان و کارآفرینان در شهرک صنعتی بیلوردی و ناحیه صنعتی زرنق فراهم شده است.
تقویمی افزود: مدیریت کارخانه دانه های روغنی آذربایجان تمامی دستگاه های خود را برای نصب از گمرکات به شهرستان هریس منتقل کرده و با مساعد شدن شرایط جوی اقدام به راه اندازی این کارخانه خواهد کرد. 
وی با اشاره به حجم بالای ذخایر اثبات شده معادن مس و طلا در این شهرستان، خواستار آزاد سازی پهنه معادن برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شد.
 فرماندار هریس برپایی نمایشگاه نوروزی فرش دستباف این شهرستان را نویدبخش حضور گردشگران و خانواده های هم استانی برای استفاده از فرصت عرضه مستقیم این اثر هنری دانست و بر ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف هریس در سال آتی تاکید کرد.
تقویمی در این جلسه گزارشی از اقدام های مجموعه دستگاه های این شهرستان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و خواستار مساعدت مسئولان استانی در تحقق برنامه های توسعه ای این شهرستان بویژه بزرگراه تبریز – هریس - اهر، استخراج معدن مس سوناجیل و ایجاد نمایشگاه دائمی فرش هریس شد.
در این مراسم محمد عبدالهی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان هریس معرفی و از خدمات علی محمودی بخشدار پیشین قدردانی شد.
شهرستان هریس با حدود 50 هزار نفر جمعیت در فاصله حدود 70 کیلومتری شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است. 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.