در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد؛

پرداخت بیش از 95 درصد هزینه بستری بیمارستان دولتی توسط بیمه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بیش از 95 درصد هزینه های بستری بیمارستان دولتی توسط بیمه پرداخت می شود.

دکتر ابراهیم حسنی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛افزود: در آذربایجان غربی بیش از 24 بیمارستان دانشگاهی وجود دارد که علاوه بر آنها 3 بیمارستان دولتی غیر دانشگاهی و 3 بیمارستان کاملا خصوصی نیز ایجاد شده است که نظارت و کنترل آنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره امکانات آموزشی- درمانی استان درباره خدمات بیمه های درمانی در هزینه های بیمارستان ابراز کرد: در بیمارستان های دولتی تعرفه های مصوب در کل کشور یکسان است و به طور تقریبی 95 درصد هزینه در درمان بستری و 70 درصد هزینه در درمان سرپایی در بیمارستان دولتی توسط بیمه پرداخت می شود و بقیه هزینه ها بر عهده خود بیمار است.

به گفته وی در بیمارستان های خصوصی تعرفه هزینه های درمان متفاوت و حدودا 3 تا 4 برابر بالاتر از تعرفه های بیمارستان دولتی می باشند.

معاون درمان دانشگاه عوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان این که همه مردم ایران بیمه هستند، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در دو سال گذشته، هر ایرانی که حتی شاغل نیز نباشد، توسط دولت بیمه می شود. این در حالی است که بیمار بابت درمان در بیمارستان ها هزینه مصوب را می پردازد اما بابت بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.