کرمانشاه؛

غذای خانگی بخورید

شیر مستی کارشناس تغذیه می گوید: بهتر است مادران از غذا‌های خانگی که سریع آماده می‌شوند و ضرر‌های غذا‌های آماده را ندارند استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ شیر مستی کارشناس تغذیه می گوید: بهتر است مادران از غذا‌های خانگی که سریع آماده می‌شوند و ضرر‌های غذا‌های آماده را ندارند استفاده کنند، وی افزود اکثر افرادی که به مراکز رژیم‌درمانی مراجعه دارند، اذعان می‌کنند که از رژیم غذایی ناسالم خود مطلع‌اند؛ ولی چون تحت استرس و فشار روحی قرار دارند به تغذیه خود اهمیت نمی‌دهند.

شیر مستی گفت افرادی که بیشتر تحت‌تأثیر استرس و فشار روحی قرار دارند، بیشتر دچار اختلال در خوردن؛ بی‌اشتهایی و یا پرخوری می‌شوند.

کارشناس تغذیه عوارض تغذیه نادرست خانواده‌ها افزود اکثر افراد به دلیل تغذیه نادرست،کم‌تحرکی، مصرف فست‌فودها، مصرف غذاهای آماده یا نیمه‌آماده، و گرایش زیاد خانواده‌ها به مصرف نوشابه؛ مبتلا به چربی خون و کبد چرب‌اند.

این کارشناس تغذیه تبلیغات گسترده انواع چیپس، پفک، انواع کیک‌ها و سایر تنقلات ناسالم سبب ترغیب کودکان و بزرگ‌تر‌ها به مصرف این مواد می‌شود.

وی افزود مصرف بیش از حد غذا‌های نیمه‌پخت و نیمه‌آماده به دلیل داشتن سدیم بالا، سبب افزایش فشار خون می‌شود و مواد نگهدارنده موجود در این مواد اغلب سرطان‌زا است.
 

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، مادران ، غذا ، خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار