ارومیه؛

مجوز صدور یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی

مجوز برای یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی به تحول در جذب سرمایه گذاری های خارجی به واسطه دیپلماسی موفق دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مجوز سرمایه گذاری خارجی در مناطق مختلف این استان برای 22 طرح با بیش از یک میلیارد دلار در دولت یازدهم صادر شده است

داود غفارپور با اشاره به اینکه در دولت گذشته حجم سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی تنها سه میلیون دلار بوده است، افزود: روند رو به رشد سرمایه گذاری خارجی در این استان در دوران پساتحریم با شتاب بیشتری دنبال می شود.

وی با اشاره به صدور مجوز برای هفت طرح با سرمایه گذاری خارجی در سال جاری اضافه کرد: این مجوزها برای تولید انواع شیلنگ های دوجداره، سیلیس نسوز، بست و اتصالات غیرفلزی، کربنات کلسیم در صنایع سنگ، تولید یو پی وی سی و تولید انواع مکمل های غذایی صادر شده است.

به گفته وی این طرح ها از سوی سرمایه گذارانی از قاره های اروپا، آسیا و آمریکا شامل کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، آلمان، چین، کانادا و عراق راه اندازی می شود.

وی آذربایجان غربی را یکی از استان های پیشرو در جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و ادامه داد: بخش های صنعت، کشاورزی، مزیت های مرزی و جاذبه های گردشگری از جمله ظرفیت های جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان به شمار می رود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی از تدوین نقشه مناطق مستعد سرمایه گذاری به تفکیک شهرستان های استان خبر داد و گفت: شناسایی اولویت ها و قابلیت های سرمایه گذاری و به ویژه سرمایه گذاری خارجی از جمله اهداف اجرای این برنامه هاست.

غفارپور با اشاره به تشکیل کمیته راهبری سرمایه گذاری در شهرستان های آذربایجان غربی افزود: این کمیته برای نخستین بار در ارومیه راه اندازی شده است و در دیگر شهرستان ها نیز به زودی زیر نظر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان راه اندازی می شود.

آذربایجان غربی با وجود اینکه دروازه ورودی به اروپا و قفقاز بوده و در مسیر جاده ابریشم و مجاورت چهار کشور همسایه ایران قرار دارد، پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری خارجی بهره چندانی نبرده بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.