کرمانشاه؛

کرمانشاه می تواند به قطب سنگ تزیینی و قیر طبیعی تبدیل شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تنها راه حل مشکلات سنگ‌بری‌های هرسین را ایجاد ناحیه صنعتی در این منطقه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نعمت‌اله حقیقی از اختصاص بخشی از اعتبارات استانی ویژه سفر مقام رهبری برای احیاء و نوسازی واحدهای سنگ بری خبر داد و افزود: با پیگیری استاندار 100 درصد این اعتبارات محقق شد و مبلغ 20 میلیارد تومان تحت عنوان کمک‌های فنی و اعتباری در اختیار استان قرار گرفته است.

وی افزود: با اختصاص این بودجه می توان با تلفیق منابع داخلی بانک‌ها، بسیاری از مشکلات بر سر راه واحدهای تولیدی را مرتفع کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه سپس از شهرت جهانی سنگ هرسین و سنگ فرامان یاد کرد و افزود: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی خصوصا در بخش معادن استان است، به گونه‌ای که 70درصد منایع قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه وجود دارد و همچنین تنوع سنگ‌های تزئینی قابل توجهی داریم.

به گفته این مسئول متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده و یک سنگ بری مدرن و مجهز که بتواند به فرآوری سنگ‌های تزئینی بپردازد در این منطقه نداریم.

حقیقی در ادامه به دو مزیت عمده استان کرمانشاه در بخش معاون اشاره و تاکید کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن معادن قیر طبیعی و سنگ‌های تزئینی می تواند به قطب این دو ماده معدنی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل عدم استفاده از روش‌های اصولی و سیستماتیک در اکتشاف و برداشت نتوانستیم از ظرفیت‌های معدنی به خوبی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: از سال گذشته بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و عقد تفاهم نامه‌هایی با سازمان گسترش و توسعه معادن ایران (ایمیدرو) پهنه‌های اکتشافی قیر طبیعی و سنگ تزئینی به این سازمان واگذار شد تا مطالعات اصولی و سیستماتیک با روش‌های ژئوفیزیکی و ژئو شیمیایی بر روی معادن استان صورت گیرد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، قطب ، سنگ ، قیر طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.