تبدیل هدایت نامه تحصیلی به توصیه نامه برای دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تغییر در شیوه نامه هدایت تحصیلی و تبدیل آن به توصیه نامه برای دانش آموزان خبر داد.

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تغییرات شیوه نامه هدایت تحصیلی برای سال تحصیلی آینده، اظهار داشت: این دوره هدایت تحصیلی با چند تغییر عمده برای ارائه به دانش آموزان روبرو است. 
 
وی بیان کرد: بر اساس این تغییرات شیوه نامه هدایت تحصیلی به توصیه نامه تغییر پیدا کرده و هیچ گونه الزامی برای آن وجود ندارد و صرفا چند اولویت را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهیم. 
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا اواخر بهمن ماه برآوردی نسبت به اولویت‌های دانش آموزان پایه نهم انجام می‌دهیم تا میزان علاقمندی آنها نسبت به رشته‌های نظری، فنی حرفه‌ای، کاردانش مشخص شود. 
 
فیض عنوان کرد: مدیران کل استان‌ها از حداکثر ظرفیت موجود برای بهره مندی دانش آموزان از رشته های مورد علاقه خود استفاده می‌کنند تا پاسخگوی آنها باشد، البته در مواردی محدودیت‌های وجود دارد. 
 
وی بهره مندی از رسانه‌ها را از دیگر تغییرات این دوره دانست و اظهار داشت: سعی داریم تا خانواده‌ها را نسبت به پیامدهای خارج از الگوی متوازن به کمک رسانه‌ها آگاه کنیم چرا که توجه نداشتن به این مساله به ضرر دانش آموزان است. 
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: کشور تا اندازه خاصی پزشک و مهندس می‌خواهد و با بی توجهی به توسعه متوازن رشته‌ها و آینده شغلی آن دانش آموزان با مشکلاتی در آینده مواجه می‌شوند. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.