آخرین تحولات میدانی عملیات نینوا می‌آییم؛

اعلام اهداف نیروهای عراقی برای آغاز نبرد در غرب موصل/ کشف یک کارگاه موشک‌سازی داعش

وزرات دفاع عراق اعلام کرد آزادسازی پادگان غزلانی و فرودگاه بین‌المللی، اولین اهداف عملیات غرب موصل هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری معلومه، لیث نعیمی، سخنگوی وزارت دفاع عراق، اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق عملیات آزادسازی ساحل راست در غرب موصل را از پادگان غزلانی و فرودگاه بین‌المللی موصل آغاز می کنند.

وی افزود: این دو مرکز اصلی ترین مقر فرماندهی تروریست های داعش است و آزادسازی این پادگان و فرودگاه شکست سختی برای ترویست ها می باشد و توان دفاعی و تهاجمی آنها را در برابر نیروهای عراقی به شدت کاهش می دهد.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: نبرد ساحل راست بسیار آسان تر از ساحل چپ است؛ زیرا تروریست های داعش روحیه و بیشتر پایگاه های مرکزی نظامی و استراتژیک خود را از دست داده اند.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات نینوا می آییم نیز اعلام کرد: عملیات آزادسازی غرب موصل در روزهای آینده آغاز می شود.

یکی از اهالی محله "میدان" در غرب موصل نیز اعلام کرد: تروریست های داعش ساکنان مناطق غربی را از خانه های خود با اجبار خارج کردند تا تسلیحات خود را در خانه‌های مردم مستقر کنند.

از سوی دیگر، نیروهای پلیس فدرال عراق یکی از بزرگترین کارگاه های موشک‌سازی تروریست های داعش را در جنوب شرق موصل کشف کردند.

رائد شاکر جودت، فرمانده نیروهای پلیس فدرال گفت: پلیس فدرال بزرگترین کارگاه ساخت موشک های گراد، کاتیوشا و خمپاره انداز را در محله انتصار در جنوب شرق موصل کشف کردند.

در این کارگاه، 150 خمپاره انداز، 50 موشک گراد، 50 موشک کاتیوشا، 250 کیلوگرم ماده آمونیاک و 150 چاشنی موشک های دست‌ساز و 100 موشک کشف و ضبط شده است.

همچنین به گزارش یک منبع محلی در استان نینوا، در حمله موشکی گروه تروریستی داعش از ساحل راست به محله سومر در ساحل چپ در موصل، 3 غیرنظامی کشته و 15 نفر زخمی شدند.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار