واعظی مطرح کرد؛

تفکیک قیمت ترافیک داخلی از اینترنت از اواسط ماه جاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمامی اپراتورها موظف هستند از اواسط بهمن ماه ترافیک داخلی و بین‌الملل را با قیمت تفکیک شده به مشترکان ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از پروژه های هوشمندسازی، عمرانی و خدمات جدید پستی با اشاره به اینکه کارمندان پست، امین مردم هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه 38 سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، طی این سال ها با وجود همه دشمنی های کشورهای غربی از جمله جنگ تحمیلی، تحریم ها و خصومت های مختلف اما این نظام با رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توانست از همه مشکلات عبور کند و امروز به عنوان کشوری مقتدر و امن نقش خود را در عرصه بین المللی و ملی ایفا کند.

وی ادامه داد: به خاطر نقش هوشمندانه مدیران است که برخلاف وعده های دشمن مبنی بر اینکه کار این نظام به آخر رسیده، اما نتیجه معکوس داشته و روز به روز این نظام بیشتر تقویت می شود.

واعظی تصریح کرد: هیچ مشکلی در منطقه حل نمی شود به غیر از اینکه ایران به عنوان یکی از بازیگران عرصه سیاسی ایفاگر نقش مهمی در منطقه است، همچنین امروزه در شرایطی که کشورهای دیگر درگیر تحریم ها، خشونت و تروریسم هستند، ما افتخار می کنیم که در کشوری امن به سر می بریم که مشکلات در فضای آرام حل می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بحث پست اضافه کرد: همه با وضعیت شرکت پست در ابتدای این دولت آشنا بودند که حقوق کارکنان پایین بوده و از تجهیزات قدیمی و ناکارآمد استفاده می شد اما با همت مدیران، اعضای هیئت مدیره و معاونان مدیرعامل در سال 93 این عقب ماندگی ها جبران و مشکلات تا حدودی حل شد.

وی گفت: در پایان سال 93 ذهنیت ها آرام شد و سال 94 هم مهم بود، زیرا شرکت پست موفق به چابک سازی، برنامه ریزی و تمرکز در خدمات پستی شد که به دلیل ساماندهی خدمات، سال رشد و توسعه نام گذاری شده است.

واعظی در ادامه با بیان اینکه امسال که سال تثبیت و پیشرفت نام گذاری شده است، تأکید کرد: در سال 95 اتفاقات خوبی در شرکت پست افتاد و در واقع تولدی دوباره یافت، زیرا با تنظیم اساسنامه مدرن، دست ما را برای انجام فعالیت های مختلف باز گذاشت و مجلس با یک دید باز اجازه داد تا به شکوفایی برسد و در هر زمینه انجام فعالیت کند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: افتخار وزارت ارتباطات باید به شرکت پست باشد و شرکت پست نیز به رضایت مردم باشد.

وی افزود: ما امروز در شهرها و استان های مختلف ساختمان های پست مدرنی داریم که باید شأن مردم حفظ شود.

واعظی با بیان اینکه باید به وضعیت معیشتی و حقوق همکاران رسیدگی شود، گفت:خدمتی که کارمندان انجام می دهند موجب افتخار ماست و سعی داریم تجهیزات را ارتقا دهیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: سال 96 را به نام تحول و رقابت نام گذاری می کنیم، زیرا باید حاصل تلاش سال های 93، 94 و 95 برداشت شده و سال تکمیل زحمات این سه سال است.

وی در خصوص رعایت حقوق شهروندی اضافه کرد: مردم تهران با مردم روستا و در نقاط مرزی و کلانشهر نباید در دسترسی به خدمات با یکدیگر تفاوت داشته باشند و وظیفه دولت است که شکاف طبقاتی و اقتصادی را کاهش دهد.

واعظی بیان کرد: حاصل تلاش 3 سال تیم حقوقی نیز تدوین منشور حقوق شهروندی بوده که به دستگاه های مختلف ابلاغ شد و بندهای مربوط به وزارت ارتباطات را دریافت کرده ایم.

وزارت ارتباطات اظهار داشت: ما وزارتخانه ای هستیم که با مردم سروکار داریم، پس باید بیشتر به اعمال حقوق شهروندی پایبند باشیم خصوصأ افرادی که در باجه و گیشه ها خدمت رسانی می کنند، باید در این رابطه آموزش های اساسی و جدی را فرا بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد بحث هوشمندسازی نیز دغدغه ای نداریم و به دنبال گسترش و اخذ دستورالعمل جدی در سال آینده برای این موضوع هستیم.

واعظی تصریح کرد: باید آماده ارائه پست چابک با قیمت تمام شده اندک برای مردم باشیم که موجب رضایت آنان شود، همچنین باید نگاه سنتی نسبت به پست را در میان مردم از بین برد و به جای آن مأموریت های جدید را در بین مردم جا انداخت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حس رقابت باعث توسعه پیشرفت ها می شود، تأکید کرد: یکی دیگر از وظایف پست انجام تبلیغات است که باید در این رابطه پست رسانه را توسعه دهیم، همچنین گسترش پست لجستیک نیز در زمینه حمل و نقل بسیار مهم است.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: سرعت، تسریع در خدمت رسانی، و نوآوری در شرکت پست دارای اهمیت است و توجه به تجارت الکترونیک نیز بسیار مهم است.

هزینه نامه رسانی در مناطق دور افتاده بر عهده شرکت پست است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم رونمایی از طرح های هوشمندسازی، عمرانی و خدمات جدید شرکت ملی پست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این ماه مرحله دوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری می رسد که در این بخش فعالیت های مختلفی را فراهم کرده ایم تا مردم هزینه های کمتری با استفاده از ترافیک داخلی پرداخت کنند. 

وی با اشاره به الزام اپراتورهای دسترسی برای تفکیک ترافیک داخلی از بین‌الملل تا پایان دی ماه افزود: اکنون مقدمات فنی این برنامه محقق شده و تمامی اپراتورها موظف هستند از اواسط بهمن ماه ترافیک داخلی و بین‌الملل را با قیمت تفکیک شده به مشترکان ارائه دهند.

واعظی با اشاره به آماده شدن زمینه برای ارائه دو مجوز به شرکت های خصوصی پست گفت : در پایان امسال سه شرکت پست خواهیم داشت. 

وزیر ارتباطات بیان داشت: هر فعالیتی در کشور اگر وارد رقابت نشود، نمی تواند چالاک شود و مردم نمی توانند از آن سود ببرند و تجربه کشورهایی که در این زمینه رشد کرده اند و نیز تجربه کشور خودمان در زمینه تلفن همراه هم بدین گونه بوده است. 

وی تصریح کرد: به همین دلیل دو پروانه به شرکت های بخش خصوصی می دهیم که برای این منظور اعلام کردیم و اسناد خریداری شده است و درحال کار هستیم.

واعظی درباره وظایفی که شرکت ملی پست بعد از شروع به کار دو اپراتور پستی بخش خصوصی دارد، ادامه داد: علاوه بر فعالیت های دو اپراتور پستی بخش خصوصی آن چه به عنوان انتشار تمبر، نقطه تماس با مجامع بین المللی و همه فعالیت هایی که دیگران انجام نمی دهند مانند بردن نامه و خدمات رسانی به روستاها و مناطق دور افتاده که هزینه زیادی می برد و شرکت های خصوصی انجام نمی دهند، بر عهده شرکت ملی پست خواهد بود.

وزیر ارتباطات گفت: مهمترین برنامه این وزارتخانه ایجاد رقابت است و مردم از رقابت ایجاد شده میان شرکت ها سود می برند، زیرا در رقابت ، آن ها سعی می کنند خدمات خود را ارزان تر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم پست را هوشمند کنیم، بیان کرد: هوشمندسازی توسط آی تی انجام می شود که خوشبختانه امکانات بسیار زیادی را به وجود آوردیم و یکی از آن ها ساختمان پست در چهارراه لشکر است که دیتاسنتر بسیار بزرگی در آنجا ایجاد شده است و در خدمت شرکت پست کل کشور قرار می گیرد.

 واعظی با ابراز امیدواری از اینکه باید بتوانیم با خدمات متنوعی که در بستر آی تی بوجود آمده است تحول ایجاد کنیم، افزود: موضوع بعدی ، آموزش است و با توجه به اینکه خدمات جدیدی وارد پست می شود، همکاران پست در سراسر کشور که تعدادشان زیاد است، باید آموزش ببینند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،در پایان گفت: آموزش چند بخش است که یکی از آن ها بخش آموزش فنی و آموزش خدمت رسانی است که امروز آموزش جدیدی را خواستم که درخصوص حقوق شهروندی است و باتوجه به اینکه رییس جمهوری بندهایی از منشور حقوق شهروندی را که مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود هفته گذشته به ما ابلاغ کرد و من نیز آن را به معاونان خود ابلاغ کردم و همچنین چون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نوعی با همه مردم سراسر کشور مرتبط است، بنابراین باید کمیته ای درخصوص حقوق شهروندی تشکیل دهیم تا ابتدا مردم را از آنچه که حقوق آنهاست آگاه کنیم و بعد بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
سلام
پس کی میخاد این اینترنت قیمتش نصف بشه ؟؟ :(
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
سلام
پس کی میخاد این اینترنت قیمتش نصف بشه ؟؟ :(
آخرین اخبار