امانی مطرح کرد؛

در خصوص حادثه پلاسکو مدارک خود را به شورا ارایه دهیم

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران گفت: اگر قرار بر محاکمه مصوبات حادثه پلاسکو باشد، قطعا مدارک و مستندات لازم را به شورا ارایه می دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران در سیصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر در پی اظهارات اعضای  شورا نسبت به حادثه پلاسکو، اظهار داشت: براساس قانون اخطار باید به مالک، مالکان و صاحبان ادوات، ارائه می‌شد که این تذکر هم به همه آنها داده شده است. 

وی افزود: اصناف می‌توانند علی‌رغم مخالفت مالک با جلب موافقت امور صنفی، ایمن‌سازی را انجام دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران تاکید کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ابتدا این حادثه را به اولویت جمع بندی می کنیم، اما اگر قرار بر محاکمه مصوبات این حادثه باشد، قطعا مدارک و مستندات لازم را به شورا ارایه می دهیم.

امانی با بیان اینکه در تاریخ ۲ تیر ۸۲ معاون املاک بنیاد مستضعفان در نامه‌ای به شهرداری درخواست نوسازی این ساختمان را داشته است، افزود: بدون شک مالک نسبت به موارد ایمنی این ساختمان مطلع بوده است.

وی با اشاره به وجود مشکلات ایجاد تجهیزات آتش‌نشانی تصریح کرد: به هیچ عنوان مشکل تجهیزات نداشتیم، ضمن آن که اولین تماس با سازمان آتش‌نشانی در ساعت ۷: ۵۸ دقیقه گرفته شد و در ساعت ۸: ۲ دقیقه همه نیروها به محل حادثه آمدند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۸ بالابر به محل حادثه برده شده بودند که به دلیل عدم نیاز از برخی از آن ها استفاده نشد، تاکید کرد: به هیچ عنوان در این حادثه بالگردی نیاز نبود و آبپاشی و اطفای حریق به وسیله بالابرها به راحتی در حال انجام بوده است.

امانی اضافه کرد: بالگرد نهایتا می‌تواند ۲ هزار لیتر آب را حمل کند، در حالی که بالابرها به آب شهری متصل بودند.

وی به موضوع بودجه سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۴۶۳ میلیارد تومان بودجه برای سازمان آتش‌نشانی به تصویب رسید که ۴۰ میلیارد آن به صورت نقد و مابقی به صورت عقد قراردادها بود که برخی از آن ها به دلیل طولانی شدن قراردادها به سال ۹۵ کشیده شد.

معاون شهرداری تهران یادآور شد: طی سال‌های اخیر ۷۰۰ خودروی جدید برای سازمان آتش‌نشانی خریداری شده است.

امانی با تاکید بر اینکه شهردار تهران در مردادماه امسال درخصوص شهدای آتش‌نشان نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کردند تا شهدای آتش‌نشان به عنوان (شهید ایثارگر) قلمداد شود، گفت: مقام معظم رهبری این امر را به بنیاد شهید ابلاغ کردند اما برداشت بنیاد شهید از این موضوع در نظر گرفتن شهدای آتش‌نشان به عنوان شهید خدمت بوده است.

وی با بیان اینکه چرا از ایثارگری‌های آتش‌نشانان نباید سخنی بگوییم، تصریح کرد: در حالی که در آخرین لحظات این حادثه و قبل از ریزش ساختمان به نیروی آتش‌نشان اعلام شد که توسط بالابر از ساختمان خارج شود، این قهرمانان آتش‌نشان درخواست کردند که یک بار دیگر طبقه را چک کنند تا احیانا فردی در آن طبقه گرفتار نشده باشد.

امانی ادامه داد: زمانی که در آخرین لحظه یکی از آتش نشان ها قصد داشت از طریق پنجره به بالابر بیاید، این حادثه تلخ برای وی رخ داد.

معاون شهردار تهران افزود: باید این ایثارگری‌های آتش‌نشانان به مردم گفته شود تا آن ها از همه چیز آگاه شوند.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به هیچ عنوان مشکل نیروی انسانی و تجهیزات ندارد، گفت: نباید زحمات این عزیزان نادیده گرفته شود، بدون شک فراموش کردن زحمات آن ها درست نیست.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پی اظهارات امانی گفت: باید گزارش کاملی از این حادثه تهیه و در شورا مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بدون شک حسینی در خصوص این موضوعات تخصص زیادی دارد که می تواند در این حادثه به نیروهای امداد و نجات کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار