سردار کریمی خبر داد

اعلام مفقودی 8 خانواده در حادثه ساختمان پلاسکو/ هویت یکی از آتش نشان ها شناسایی نشده است

جانشین رئیس پلیس تهران گفت: تاكنون 8 خانواده كسبه پلاسكو اعلام مفقودی كردندو ٧٥ گاوصندوق از پلاسكو كشف شده است كه ٥ عدد تحويل صاحبانشان شده است.

اعلام مفقودی 8 خانواده در حادثه ساختمان پلاسکو/ هویت یکی از آتش نشان ها شناسایی نشده استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار قادر کریمی جانشین رئیس پلیس تهران در نشست خبری که امروز(سه شنبه) در محل حادثه ساختمان پلاسکو برگزار شد، اظهار داشت: در مستنداتی که داریم، مردم  برای خروج از پلاسکو مقاومت می کردند که بالاخره موفق شدیم آن ها را تخلیه کنیم.

وی افزود: امیدواریم تا ساعات آینده قطعاتی از اجساد شهدای آتش نشان کشف شود.

سردار کریمی با بیان اینکه پلیس از دقایقی اولیه در کنار آتش نشانی حضور داشته و  برای تخلیه مردم در مجتمع فعالیت خود را آغاز کرد،گفت: تاكنون 8 خانواده كسبه پلاسكو اعلام مفقودی كردندو ٧٥ گاوصندوق از  پلاسكو كشف شده است كه ٥ عدد تحويل صاحبانشان شده است.

وی افزود: در ابتدای آتش سوزی بیش از ۵۰۰ نفر در طبقات مختلف حضور داشتند که با درخواست نیروهای آتشنشانی این افراد توسط پلیس از ساختمان خارج شدند.

سردار قادر کریمی جانشین پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در بحث مهار و اطفا حریق عزیزان آتش‌نشانی تمام تلاش خود را انجام داده‌اند، گفت: بدون تردید این تلاش‌ها ستونی است.

وی اضافه کرد: امید داریم که هر چه سریعتر پیکر شهدای عزیز را از زیر آوار خارج کرده تا بتوانیم روز پنجشنبه با حضور مردم مراسم باشکوهی را برای آن‌ها برگزار کنیم.

جانشین پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه از زمان شروع حادثه تمامی همکاران پلیس در کنار نیروهای آتش‌نشانی برای تخلیه مردم از مجتمع پلاسکو اقداماتی انجام داده‌اند، تصریح کرد: نیروهای پلیس تلاش کرده اند تا با خروج مردم از سر صحنه آن‌ها را از خطر‌های آتی دور کنند، چرا که ماندن در مجتمع پلاسکو برای آن‌ها تهدید بود.

سردار کریمی با بیان اینکه بیشتر مردم برای خروج از محل حادثه مقاومت می‌کردند، یادآور شد: همه این افراد با پیگیری‌های انجام شده از محل حادثه به بیرون منتقل شدند و شخصی اجازه ورود به محل را پیدا نکرد.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون امنیت تمام مغازه‌های این مجتمع و مغازه‌های اطراف تأمین شده است، گفت: نیروهای پلیس هیچگونه دغدغه‌ای برای صاحبان پاساژ‌های اطراف باقی نگذاشته‌اند.

جانشین پلیس تهران بزرگ اضافه کرد: تاکنون هیچگونه گزارشی از سرقت و ناامنی محدوده‌های محل حادثه پلاسکو نداشته‌ایم.

سردار کریمی با بیان اینکه مدیریت بحران برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته است، تصریح کرد: خبرنگاران در ساعت‌های اولیه این حادثه در محل حضور داشتند و در خصوص این حادثه به مردم اطلاع رسانی کردند.

وی با بیان اینکه همکاری و همیاری مردم بی‌نظیر بوده است، تأکید کرد: مردم برای کمک به نجات آتش‌نشانان تمام تلاش‌های خود را انجام داده‌اند که این موضوع نیز برای ما قابل تقدیر است.

جانشین پلیس تهران بزرگ با اشاره به کشف 75 گاوصندوق از زیر آوار‌ها افزود: تعداد 5 گاو‌صندوق به صاحبان آن‌ها تحویل داده شد و مابقی نیز با امنیت کامل در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

سردار کریمی با بیان اینکه 30 تن از کسبه‌های پشت ساختمان با ورود به این مجتمع اموال و دارایی‌های خود را برداشته‌اند، تصریح کرد: به دلیل آواربرداری و عدم امنیتی که در این خصوص وجود داشت از مابقی کسانی که قصد داشتند اموال خود را از مغازه‌ها خارج کنند، جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه تا امروز 8 نفر از خانواده‌ شهروندان به پلیس آگاهی جهت فقدان عزیزان خود مراجعه کرده‌اند، گفت: تاکنون جنازه 4 تن از آن‌ها پیدا شده و امیدواریم که پیکر 4 تن دیگر نیز از زیر آوار ها خارج شود.

جانشین پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون هویت سه تن از آتش‌نشانان جان‌فشان مشخص شده است، افزود: هنوز هویت یکی از عزیزان آتش‌نشانی شناسایی نشده است.

سردار قادر کریمی جانشین رئیس پلیس تهران اعلام کرد: اگر اتباع بیگانه در محیط حضور داشتند، بدون شک تاکنون فردی از خانواده و یا دوستان آن ها در محل حاضر و فقدانی عزیزانشان را اعلام می کردند، اما تاکنون کسی در این رابطه مراجعه ای نداشته است. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار