همدان؛

بیمارستانی حق دریافت وجه نقد برای پارکینگ ندارد

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان همدان گفت: بیمارستانی اجازه دریافت وجه بابت پارکینگ ندارد و هیچ مرجعی هم مجوز اینکه برای پارکینگ‌ها نرخ نامه اعلام کند را ندارد.

هیچ بیمارستانی حق دریافت وجه نقد برای پارکینگ نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آرش طاووسی در جمع خبرنگاران افزود:  بیشتر مسئولان استان در این زمینه هم نظر هستند که باید پارکینگ‌ها رایگان باشد که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مسئول بیمارستان‌ها در این زمینه همکاری کرده و پارکینگ بیمارستان‌ها را رایگان کند.

 رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان همدان بیان کرد: یکی از موارد جدی در زمینه نظارت بحث پارکینگ‌ها بود که به عنوان یک مسئله بزرگی است که مردم هر روزه با آن روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات پارکینگ توسط اماکنی همچون شهرداری، اماکن گردشگری و بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: پارک‌های حاشیه‌ای مربوط به شهرداری‌ها است که پیگیری‌های مداوم انجمن برای ساماندهی آنها موجب شد تا شهرداری متعهد شود این پارک‌ها را تا 22  بهمن امسال مکانیزه کند.

طاووسی بیان کرد: شهرداری همدان مکانیزه کردن پارک‌های حاشیه‌ای را تعهد کرده و انجمن پیگیری‌های خود را انجام می‌دهد اما اگر اتفاق نیفتد از طریق ابزار قانونی انجمن موضوع پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه نکته جالب این است که در جلسات تصمیم‌گیری برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دعوت نشده است گفت: این موضوع توسط انجمن مطرح شد ولی از انجمن برای این موضوع دعوت نشده بود.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ ها موضوع مهمی است که مردم هر روز با آن مواجه می شوند  ادامه داد: پارکینگ شهرهایی همچون همدان که بعنوان شهرهای گردشگری وتوریستی محسوب می شوند واولویت درآمد آنها از گردشگری است خدماتی که به گردشگران ارائه می شود باید ازنظر کیفیت وکمیت در خور شهرو مردم  همدان باشد.

طاووسی درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در همدان نیز عنوان کرد: جلسات گسترده‌ای در رابطه با این موضوع برگزار شده است اما انجمن انتظار دارد تصمیم‌گیری‌ها معطوف به جلسه نشده و عملیاتی شود.

وی با اعلام اینکه باید تصمیمات کاربردی و قابل اجرا بوده و با آسیب شناسی در این زمینه تصمیم درستی گرفته شود، اظهار داشت: پس از دو ماه افزایش قیمت گوشت قرمز هنوز اتفاقی نیفتاده است و برخی نهادها صرفا به مصاحبه کردن با رسانه‌ها اکتفا کرده‌اند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با بیان اینکه با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال باید این دغدغه رفع شود، گفت: اگر متولیان امر بازار گوشت قرمز را مدیریت کنند می‌توانند در زمینه کنترل بازار شب عید موفق عمل کنند.


قیمت گوشت در اواخر سال افزایش خواهد داشت

وی از افزایش قیمت مرغ در اواخر امسال خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ گرم در ایام پایانی سال افزایش یابد که انتظار می‌رود مسئولین با تصمیم‌گیری مناسب این مشکلات را مدیریت کنند.

طاووسی به میوه شب عید اشاره کرد واظهار داشت: با توجه به سرمازدگی در شمال کشور پرتقال مرغوب کمتر در بازار موجود است و بیشتر از سمت جنوب پرتقال تامین می‌شود، قراردادی برای شهر همدان منعقد و سیب خریداری شده است ولی هنوز اطلاعی درباره خرید پرتقال وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است وارداتی انجام شود باید تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهد، گفت: اگر مدیران بر این باورند که میوه‌های موجود در سطح کشور نیازها را تامین می‌کند اشتباه بوده و مشخص است که در تامین مشکلات ایجاد می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان درباره قیمت‌گذاری میوه تنظیم بازاری نیز گفت: قیمت میوه تنظیم بازار در شهر همدان سال‌های گذشته بالاتر از استان‌های همجوار بوده است که انتظار می‌رود قیمت‌ها در شهر همدان با شهرهای مجاور متناسب باشد.


برندسازی توان رقابت تولیدات داخلی را افزایش می دهد

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان همدان با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید با کیفیت بالایی در کشور وجود دارد اما در سایه نبود برندسازی مناسب تولیدات ایرانی مورد بی‌مهری قرار گرفته و آنطور که باید نتوانسته جایگاه خود را چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی  نشان دهند.

وی ادامه داد: استفاده از کالا های قاچاق به مصرف کننده آسیب  وارد می کند چرا که عرضه کننده باید تعهدات و ضمانتی برای ارائه کالا داشته باشد که درکالاهای قاچاق این امکان وجود ندارد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان تصریح کرد: اینترنت به عنوان ابزاری است که فراگیر شده و مورد استفاده اقشار مختلف مردم و جمعیت کثیری از کشور بوده که ارائه خدمات اینترنت توسط مخابرات مورد اعتراض مردم است.

این مسئول با بیان اینکه انتخاب حق مصرف‌کننده بوده و هیچ کس نمی‌تواند مردم را مجبور کند، اضافه کرد: روابط عمومی مخابرات توجیهاتی درباره محدود کردن استفاده از اینترنت شرکت‌های بخش خصوصی مبنی بر سرمایه‌گذاری مخابرات در زیرساخت‌های ارتباطات دارد اما باید به آنها اعلام کرد مخابرات هیچ سرمایه‌گذاری و هزینه رایگانی برای مردم نکرده و هزینه تمامی این زیرساخت‌ها در قالب آبونمان از مردم گرفته شده است.

طاووسی گفت: مردم سرویس رایگانی از شرکت مخابرات دریافت نکرده‌اند که برای آنها محدودیت ایجاد شود ومردم حق انتخاب دارند تا از اینترنت مورد نظر خود استفاده کنند و نباید در این زمینه محدودیتی ایجاد شود.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.