مهری مطرح کرد؛

رقابت میان اپراتورها به نفع مردم است

معاون وزیر ارتباطات گفت: رفاقت در عین رقابت ما با سایر اپراتورها موجب پیشرفت و در نتیجه رضایت مردم می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست در مراسم رونمایی از طرح های هوشمندسازی، عمرانی و مجموعه انتشارات پست، اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک پست سفارشی 77 درصد، پست پیشتاز 13 درصد، پست ویژه 31 درصد، بسته و امانت 87 درصد، سرویس های الکترونیکی 432 درصد، پست عادی 53 درصد و تعداد سرویس های نوین 271 درصد رشد داشته است.

وی با بیان تصویب اساسنامه جدید  که پست مدرن است، خاطر نشان کرد: چهارمین دوره این شرکت در 23 مرداد امسال با ملی شدن شرکت پست آغاز شده است.
 
مهری با اشاره به وظیفه ملی، حاکمیتی و سرویس دهی شرکت پست به عنوان مأموریت های جدید این شرکت، تصریح کرد: سامان دادن به وضعیت نابسامان مبادلات کالا در کشور از وظایف حاکمیتی و ارایه سرویس پایه پستی به تمام ایرانیان و همه سرویس ها به روستائیان و مناطق کمتر برخوردار از مأموریت های دیگر این شرکت است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه با مأموریت های جدید، پست باید به سرعت از این وضعیت خارج شود ادامه داد: باید بتوانیم به سرعت خود را به سطح پست های مدرن دنیا برسانیم.

وی به حضور 2 اپراتور بخش خصوصی در آینده ای نزدیک اشاره و افزود: حضور این دو اپراتور اگر باعث ایجاد تنوع، چابک سازی، کیفیت و قیمت مناسب شود، برای ما فرصت است اما اگر نتوانیم این کارها را انجام دهیم تبدیل به تهدید می شود.

مهری بیان داشت: اپراتورهای بخش خصوصی پست رقیب جدی برای این حوزه است و خروجی این رقابت بین اپراتورها و شرکت ملی پست ایران باید ارایه خدمت با کیفیت و قیمت مناسب به مردم باشد و در این حوزه باید مردم تغییر را احساس کنند.

مدیر عامل شرکت پست با انتقاد از وضع نامناسب فضای پستی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر 23 سازمان به درب منازل خدمت رسانی می کنند که  این رقم  حتی به 60 سازمان و نفر به درب منازل هم می رسد و این نابسامانی در حوزه قبول و رهسپاری هم وجود دارد که باید ساماندهی شود.

وی تأکید کرد: میزان افزایش پهنای باند پست 4.5 برابر بوده و افزایش اینترانت پست 2.5 برابر، نقاط قبول تحت وب5 هزار و 822 و راه اندازی مبادله یکپارچه پستی در 550 شهر رسیده است و صد درصد نامه رسانان نیز به سیستم تلفن های فوق هوشمند مجهز شده اند.

مهری اضافه کرد: ما با اپراتورهایی که مجوز داشته باشند، آمادگی رقابت در عین رفاقت را داریم و سعی داریم خدماتی با کیفیت مطلوب را به مردم ارایه دهیم و اپراتورها هر چه قوی تر باشند به نفع مردم است.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: از جمله خدمات پست شامل نت وب، توسعه نرم افزار یکپارچه، سامانه هوشمند همراه نامه رسان، حذف تمبر و نقش اقدامات ثبتی، ساماندهی و نظارت بر عملکرد فروشگاه های اینترنتی در کشور، ایجاد اشتغال، مدیریت مرسولات برگشتی در باجه معطله، اطلاع رسانی به مشتریان از طریق ارسال پیامک، ارسال آنلاین اطلاعات توزیعی مرسولات، ارائه رسید تحویل مرسوله و اقدام به حذف تمبر که موجب کاهش چشمگیر هزینه در چاپ تمبر و حمایت از تولید داخلی می شود.

وی در پایان گفت: راه اندازی پروژه G.NAF که فاز اول آن در تهران، مشهد، اصفهان، قم، قزوین و بوشهر انجام شده و ویژگی آن شامل دسترسی سریع و آسان به مکان جغرافیایی، امکان سرویس دهی مطمئن و سریع در حوادث و مواقع بحران، ایجاد سرویس تأیید نشانی و جلوگیری از درج نشانی های نامعتبر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار