با حضور جلالی و اعضای هیات پارلمانی ایران؛

پنجمین نشست کمیته سیاسی بین‌المجالس اسلامی برگزار شد

پنجمین نشست کمیته سیاسی بین‌المجالس اسلامی با حضور جلالی و اعضای هیات پارلمانی ایران برگزار شد.

پنجمین نشست کمیته سیاسی بین‌المجالس اسلامی برگزار شد
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،پنجمین نشست کمیته امور سیاسی و روابط خارجی دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جمهوری مالی برگزار شد.

کاظم جلالی عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس نیز در پنجمین نشست کمیته امور سیاسی و روابط خاری این دوره از اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، حضور داشتند.

شایان ذکر است پنجمین کمیته امور سیاسی و روابط خارجی دوازدهمین دوره اتحادیه بین المجالس اسلامی شامل کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی موریتانی، دولت فلسطین ، پادشاهی مغرب، امارات متحده عربی، جمهوری اندونزی، جمهوری آذربایجان، جمهوری ترکیه، جمهوری چاد، جمهوری ساحل عاج، جمهوری مالی و جمهوی اوگاندا است.

گفتنی است اعضای پنجمین کمیته امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه بین المجالس اسلامی در جمهوری مالی به بررسی اوضاع در سودان، اوضاع در سومالی، اوضاع در افغانستان، بررسی اوضاع مالی و تاثیر آن بر کشورهای همسایه، بررسی اوضاع امنیتی و وضعیت پناهندگان و آوارگان در چاد، مشکل مهاجرت و پناهندگان در کشورهای جمهوری عربی سوریه، جمهوری عراق، جمهوری اسلامی افغانستان و میانمار خواهند پرداخت و همکاری و هماهنگی میان کشورها و جوامع اسلامی به منظور نشان دادن ارزش های والای اسلامی و تلاش برای متوقف کردن افراط گری و خشونت در جهان اسلام را در پیش خواهند گرفت. 

گفتنی است در این دور از نشست کمیته امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه بین المجالس اسلامی پیش نویس دستور کار این کمیته بررسی و مصوب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار