مشهد؛

برجسته شدن خوشه صنعتي فرش با استفاده از بازارهای خارجی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، گفت: شناسایی خوشه های صنعتی و اولویت بندی آنها اولین گام جهت توسعه خوشه های کسب و کار است

برجسته شدن خوشه صنعتي فرش با استفاده از بازارهای خارجیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مسعود مهدی زاده گفت: در زمینه خوشه های صنعتی بخصوص فرش اقدامات خوبی انجام شده و این به دلیل مطالعه ای بوده که قبلا بصورت دقیق انجام شده است.

وی با توجه به فعالیت های توسعه ای خوشه های صنعتی افزود: باید در زمینه های مختلف حمایتی و بخشهای تجاری در جهت صادرات و آشنایی به بازارهای خارجی به این بخش در صنعت استان یاری شود تا در جنبه های نوآوری، کارآفرینی و اشتغال زایی مولد بیشتر موفق شوند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه این خوشه توانسته با بهره گیری از الگوهایی که ارزش اقتصادی دارند هزینه های خود را کاهش و به مولفه های دیگر این کسب و کار بپردازد.

وی با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی یکی از الگوهای موفق سازمان‌دهی صنایع کوچک و متوسط هستند،ادامه داد: از اهداف مهم خوشه صنعتی فرش توسعه بازارهای صادراتی، ارتقاء سطح کیفیت محصول و مهارت منابع انسانی و ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی است.

وی با توجه به حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، درسال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل عنوان کرد: بیش از 90 هزار قالیباف در خراسان رضوی فعال هستند که فرش دستباف، گلیم و کارهای تزئینی فرش را تولید و در قالب طرح های حمایتی قرار گرفته اند.

مهدی زاده مقدم خاطرنشان کرد: خوشه صنعتی مجموعه‌ای از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در یک‌رشته صنعتی است که با تکیه‌ بر سرمایه‌های قوام‌یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی در کنار نهادهای پشتیبان و از طریق روابط متراکم میان بنگاهی شکل می‌گیرد.

در حال حاضر 19 خوشه کسب و کار در استان خراسان رضوی وجود دارد.

انتهای پیام// گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.