هفته چهارم لیگ برتر وزنه برداری دیدنی است/ذوب آهن با بهداد در انتظار نفتی ها

هفته چهارم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور در حالی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تهران برگزار می شود که 2 تیم جنوبی شرکت ملی حفاری و مناطق نفت خیز تعقیب کننده ذوب آهن صدرنشین لیگ هستند.

ذوب آهن با بهداد در انتظار نفتی هابه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفته چهارم لیگ برتر وزنه برداری بزرگسالان و فینال لیگ جوانان باشگاه های کشور روزهای 6 تا 7 بهمن ماه به میزبانی باشگاه نیروی زمینی ارتش در سالن ورزشی کوثر تهران برگزار می شود.

در پایان هفته سوم پس از ذوب آهن 1780 امتیازی، تیم وزنه برداری شرکت ملی حفاری اهواز با 1696 امتیاز دوم، مناطق نفت خیز جنوب خوزستان با 1694 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داده و رعد پدافند با موفقیت چشم گیر وزنه بردارانش در هفته سوم با 1668 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.

تیم وزنه برداری نیروی زمینی ارتش با 1625 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفته و نیروی هوایی همدان با 1482 امتیاز در انتهای جدول شش تیمی لیگ برتر و رتبه ششم را دارد.

البته در هفته چهارم لیگ وزنه برداری نیز تعدادی از ملی پوشان به دلیل حضور در رکوردگیری پایانی مرحله دوم اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان که روز 29 دی برگزار شد حضور نخواهند داشت و عملکرد آنان در کوردگیری برای هفته چهارم محاسبه می شود.

مجید عسگری که در هفته سوم لیگ و با توجه به حضورش به همراه تیم شرکت ملی حفاری اهواز در جام باشگاه های آسیا با مجموع 276 کیلوگرم صدرنشین شده بود در هفته چهارم در لیست تیم رعد پدافند و در دسته 69 کیلوگرم حضور خواهد داشت.

وی در رکوردگیری تیم ملی مجموع 292 کیلوگرم را برای خود به ثبت رسانده بود.

در دسته 77 کیلوگرم رضا زارعی که در هفته سوم لیگ برای تیم رعد پدافند با مجموع 322 کیلوگرم صدرنشین بود از هفته چهارم برای تیم شرکت ملی حفاری اهواز به روی تخته می رود.

زارعی در رکوردگیری تیم ملی مجموع 329 کیلوگرم را به نام خود به ثبت رسانده بود.

جابر بهروزی که تجربه حضور در سه دوره رقابت های جهانی را دارد پس از یک سال دوری از میادین و بعد از دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری با تیم رعد پدافند به توافق رسید و از این پس در دسته 77 کیلوگرم وزنه خواهد زد.

وی در رکوردگیری تیم ملی مجموع 325 کیلوگرم را بالای سربرد.

در دسته 85 کیلوگرم علی میری وزنه برداری ارومیه ای تیم ملی که دوران سربازی خود را در تیم رعد پدافند می گذراند در رکورد گیری تیم ملی با 336 کیلوگرم علمکرد خوبی را داشت.

همچنین در این دسته صالح چراغی دیگر ملی پوش ایران که در تیم نیروی زمینی ارتش است مجموع 334 کیلوگرم را به ثبت رساند و مرتضی بیگلری از تیم رعد پدافند نیز عملکرد مناسبی نداشت و فقط در حرکت دو ضرب وزنه 195 کیلوگرمی را بالای سر برد.

بیگلری در هفته سوم لیگ با مجموع 348 کیلوگرم رکورد خوبی را از خود به جای گذاشته بود و به نظر می رسد همین موضوع سبب شده تا کادر فنی او را دوباره به اردوی تیم ملی دعوت کند.

سید ایوب موسوی پدیده این روزهای وزنه برداری ایران از تیم مناطق نفت خیز جنوب خوزستان که به تازگی از دسته 85 به 94 کیلوگرم تغییر وزن داده در رکوردگیری تیم ملی 375 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.

محمد زارعی نیز دیگر ملی پوش وزنه برداری از تیم رعد پدافند بعد از موسوی 368 کیلوگرم را ثبت کرد.

البته در این دسته سهراب مرادی قهرمان بازی های المپیک ریو با رکورد 382 کیلوگرمی که همراه با تیم ذوب آهن در جام باشگاه های آسیا در قطر به ثبت رساند، پیشتاز است.

در دسته 105 کیلوگرم نیز علیرضا سلیمانی از تیم نیروی زمینی ارتش با مجموع 377 کیلوگرم و رضا آقازاده از تیم مناطق نفت خیز جنوب خوزستان با مجموع 369 کیلوگرم را در رکوردگیری تیم ملی ثبت کردند.

در این وزن نیما آقایی وزنه بردار جوان تیم نیروی زمینی ارتش با رکورد 382 کیلوگرمی که در جام باشگاه های آسیا به همراه این تیم به ثبت رساند، یکی از مدعیان اصلی این دسته در هفته چهارم خواهد بود.

در دسته با اضافه 105 کیلوگرم محسن بهرام زاده از تیم مناطق نفت خیز جنوب خوزستان با رکورد 412 کیلوگرم و رامین ربیعی دیگر وزنه بردار ملی پوش این باشگاه با 411 کیلوگرم در رکوردگیری تیم ملی را به ثبت رساندند که در هفته چهارم لیگ نیز محاسبه خواهد شد.

از سوی دیگر باشگاه ذوب آهن اصفهان با به خدمت داشتن وزنه بردارانی چون سهراب مرادی و کیانوش رستمی دو مدال آور طلایی وزنه برداری ایران در بازی های المپیک ریو و جذب بهداد سلیمی در اندیشه کسب سومین عنوان قهرمانی پی در پی خود در لیگ برتر باشگاه های کشور است.

بهداد سلیمی تنها در هفته پایانی (پنجم) لیگ برای ذوب آهن وزنه خواهد زد.

باشگاه شرکت ملی حفاری اهواز نیز با به خدمت گرفتن وزنه بردار با تجربه ای چون کیا قدمی و جذب وزنه بردارانی ملی پوشی چون همایون تیموری و رضا زارعی و با امید به سایر وزنه برداران با تجربه خود چون رسول تقیان، علیرضا دهقان، یاسین باقری و سجاد بهروزی امید فراوانی دارد تا فاصله امتیازات خود را با تیم قدرتمند ذوب آهن در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ کاهش دهد.

تیم ذوب آهن اصفهان در سال های 93 و 94 قهرمان لیگ شده بود و با توجه به داشتن وزنه برداران المپیکی و فاصله زیاد امتیازی با دو رقیب اصلی خود یعنی شرکت ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب، قهرمانی این تیم برای سومین مرتبه دور از دسترس نخواهد بود.

قبل از سال 94 همواره تیم های اهوازی عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری را به خود اختصاص می دادند. به طوری که در سال های 85، 86، 87 و 88 تیم مناطق نفت خیز جنوب و در سال های 89، 90 ، 91 و 92 هم ملی حفاری عنوان قهرمانی را به دست آورده بودند.

البته در لیگ امسال جای بزرگانی همچون بهادر مولایی و سعید محمدپور خالی است و با توجه به آنکه محمدپور به تازگی مدال طلای وی در بازی های المپیک 2012لندن به تائید کمیته بین المللی المپیک رسیده و از بند مصدومیت نیز رهایی یافته در هفته پنجم بتواند برای یکی از باشگاه های لیگ وزنه بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار