ترکیه توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه تصمیم رژیم صهیونیستی را برای توسعه شهرک‌سازی محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای موافقت کابینه رژیم صهیونیستی را  با ساخت دو هزار و پانصد واحد مسکونی جدید در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن به شدت محکوم کرد و از رژیم تل آویو خواست هر چه زودتر به این رویکرد مشکل آفرین خود پایان دهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است:" ما  موافقت دولت نتانیاهو را با ساخت دو هزار و پانصد خانه جدید در شهرک های غیرقانونی در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن به شدت محکوم می کنیم و از اسرائیل می خواهیم از ادامه این رویکرد مشکل آفرین که چشم انداز راهکار تشکیل دو کشور را خراب می کند، دست بردارد و به حقوق بین المللی و حقوق بشر احترام بگذارد."

 بیانیه به شدت انتقاد آمیز و خشک وزارت امور خارجه ترکیه از اسرائیل چند ساعت پس از آن منتشر شد که کابینه اسرائیل به ساخت  دو هزار و پانصد واحد مسکونی جدید در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن چراغ سبز نشان داد.

در چند سال اخیر این بزرگ ترین ساخت و سازی است که قرار است در این منطقه اشغالی توسط اسرائیل به اجرا گذاشته شود.

مقامات اسرائیل پیش از این نیز روز دوشنبه موافقت خود را با ساخت پانصد و شصت و شش واحد مسکونی جدید در محله های بخش شرقی بیت المقدس اعلام کرده بودند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، اخیرا برای عادی سازی روابط ترکیه و اسرائیل  با مقامات تل آویو توافق نامه امضا کرده است. هر چند روابط میان ترکیه و اسرائیل از سال دو هزار و ده به علت حمله نظامیان اسرائیل به یک کشتی بشردوستانه متعلق به ترکیه که منجر به کشته شدن چندین تبعه این کشور شد، متشنج شده بود.

اما بعد از گذشت شش سال سفارت  رژیم اشغالگر قدس در آنکارا بازگشایی شد و سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ترکیه، اعتبار نامه خود را تقدیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار