قم؛

تكيه بر بيگانگان خيانت است/ربا بايد از بانك‌ها برچيده ش

آیت الله نوری همدانی يكي از مراجع تقليدشیعیان گفت: بايد متوجه باشيم كه تكيه بر بيگانه خيانت است، هيچگاه بيگانگان دلشان براي ما نسوخته و عاطفه نسبت به ما ندارند كسي بخواهد به آنها تكيه كند، خيانت است، بايد از داخل به ساختن مردم بپردازيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: در کتاب تذکرة الاولیا احادیث اهل بیت(ع) به نام صوفی‌ها ذکر شده که نوعی سرقت و خیانت است.

وی با بیان اینکه ماه بهمن در تاریخ انقلاب بسیار مهم است، گفت: در سالی که انقلاب به ثمر می‌رسید، در این روزها در کل کشور در شهرها جوش و خروش وجود داشت و مردم منتظر امام خمینی(ره) بودند، نباید این تاریخ فراموش شود، روحانیون در صف جلوی این حرکت‌ها بودند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با این انتخابات و جریان‌ها در آمریکا ثابت شد که از درون پاشیده شده است، گفت: نمی‌توانند درون خود را اداره کنند و مخالفت‌ها و برخوردها در درون آمریکا وجود دارد، می‌خواهند ما را اداره کنند، در حالی که از اداره درون خود با آلودگی‌ها عاجز هستند.

وی یادآور شد: به اندازه‌ای فساد در داخل آمریکا زیاد است که از درون از هم می‌پاشد، باید متوجه باشیم که تکیه بر بیگانه خیانت است، هیچگاه بیگانگان دلشان برای ما نسوخته و عاطفه نسبت به ما ندارند کسی بخواهد به آنها تکیه کند خیانت است، باید از داخل به ساختن مردم بپردازیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سرمایه و هزینه گفت: پول‌ها باید در راه کشاورزی و صنعت به کار گرفته شود، تا رباخواری وجود دارد، مملکت پیشرفت نمی‌کند، دیرکرد حرام و رباخواری است، ربا باید از بانک‌ها برچیده شود، در حالی بیان می‌کنند اگر تسویه شود، بخشودگی می‌گذارند، این بخشودگی نیست.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار