در حاشیه نشست هیات دولت؛

عذرخواهی حجتی از به تأخیر افتادن ارائه تسهیلات به باغداران خسارت دیده شمال کشور

وزیر جهاد کشاورزی از به تأخیر افتادن ارائه تسهیلات به باغداران خسارت شمال کشور دیده عذرخواهی کرد.

عذرخواهی حجتی از به تأخیر افتادن ارائه تسهیلات به باغداران خسارت دیده شمال کشور

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمودحجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان خسارتی که به کشاورزان پرداخت شده و چه زمانی قرار است این مهم ارائه شود گفت: با کمال تأسف سرمای زودرس موجب خسارت به باغداران شد، اما دولت در این زمینه سریع وارد عمل شد و با پیگیری‌های انجام شده مصوبات خوبی در دولت داشتیم.

وی افزود: با مصوبات دولت اقدامات اجرایی در استان‌های مازندران، گلستان و سایر مناطق کشور شروع شده و در ارتباط با آبگیری کیوی و پرتقال اقداماتی صورت گرفته است، متأسفانه در ارتباط با پرداخت منابع دولت متأسفانه محدودیت‌هایی که داشت، دولت با تأخیر روبرو شد و البته تا امروز این مسئله پیگیری می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در جهت ارائه تسهیلات ارزان قیمت سازمان برنامه و بودجه قرار است 30 میلیارد تومان وام بلاعوض را برای خسارت دیدگان درنظر بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه تعهد دولت در این زمینه بسیار مهم است گفت: از به تأخیر افتادن ارائه تسهیلات به باغداران خسارت دیده شمال کشور عذرخواهی می‌کنم.

حجتی همچنین درباره مرکبات ذخیره شده برای شب عید گفت: این یکی از برنامه‌های عادی و طبیعی دولت است که براساس مصوبات تنظیم بازار امسال تولیدات مرکباتمان بیش از حد نیاز بود و حتی پیش‌بینی کردیم که بخشی را صادر کنیم اما به علت سرمازدگی بیش از 400 هزار تن از این مرکبات آسیب دید.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مرکبات ما از جمله پرتقال در جنوب کشور نیز وجود دارد تدابیر مناسبی برای این مهم اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار