آنتی وار: ممنوعیت ورود آوارگان از کشورهایی که آمریکا آنها را ویران کرده، غلط است

آنتی وار در گزارشی با اشاره به دستور اجرایی ترامپ نوشت ممنوعیت ورود آوارگان از کشورهایی که آمریکا آنها را ویران کرده، کاری اشتباه است.

آنتی وار: ممنوعیت ورود آوارگان از کشورهایی که آمریکا آنها را ویران کرده، غلط است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی با اشاره به دستور اجرایی جدید رئیس جمهور آمریکا نوشت ممنوعیت ورود آوارگان از کشورهایی که آمریکا آنها را ویران کرده، کاری اشتباه است.

در این گزارش به قلم لوسی استیگروالد آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این هفته روزهای پر مشغله‌ای را پشت سر گذاشت. سرعت صدور دستورات اجرایی او، تلاش برای ساخت یک دیوار، جایگزین کردن طرح اوباماکِر و غیره، شوکه کننده بوده اند. ترامپ در واقع به وعده های انتخاباتی اش در ارتباط با ممنوعیت ورود پناهجویان جامه عمل پوشاند.

سوالی که مطرح می شود این است که چه کشورهایی شامل این فهرست می شوند؟ سوریه، عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن. آمریکا نقشی دو گانه را در سوریه ایفا می کند.  واشنگتن به بی ثبات کردن سوریه کمک کرد، آن را بمباران کرد،‌ کنترل عراق را به طور کامل در دست گرفت و سبب کشته شدن صدها هزار نفر شد. آنها همچنین در ایران یکی فروند هواپیمای مسافربری را در دهه هزار و نهصد و هشتاد سرنگون کردند. آمریکا به لیبی حمله و رهبر آن را سرنگون کرد و هواپیماهای بدون سرنشین خود را به سومالی و سودان اعزام کرد و در عین حال کارخانه داروسازی را در سودان بمباران کرد. واشنگتن همچنین هواپیماهای بدون سرنشین خود را روانه یمن کرد و عربستان سعودی نیز در حال حاضر در حال بمباران مردم یمن است.

در این فهرست کشوری قرار ندارد که آمریکا اقدامی در آن انجام نداده باشد. اما از آنجایی که مردم هم اکنون به سبب تروریسم وحشت زده شده اند، زمان آن است تا در ارتباط با بسیاری از تحولات ابراز تأسف کنیم. ما روند انزواگرایی را آغاز کرده ایم اما این روند را با این موضوع شروع کرده ایم که ما نمی توانیم به مردم این کشورها اعتماد کنیم.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، «این اقدامات اجرایی در صورتی که مجوز آن صادر شود، به طور موقت سبب ممنوعیت صدور روادید ورود از هفت کشور به مدت سی روز خواهد شد و همچنین سبب به حالت تعلیق در آمدن برنامه پذیرش پناهجویان به مدت صد و بیست روز می شود. 

بر اساس گزارش ها، احتمال وقوع حملات تروریستی در مقایسه با بیماری های قلبی، سرطان، نادر است. اما حملات تروریستی اخیر در سن برناردینو، کالیفرنیا،  و باشگاه شبانه پالس در فلوریدا توسط مهاجران انجام نشدند. هر دوی مهاجمان در آمریکا متولد شده بودند.

بیشتر پناهجویان در حال حاضر در حال فرار از مناطق جنگی اند که آمریکا به ایجاد جنگ و درگیری در آنها کمک کرد. در این مناطق تلاش برای کشتار اقلیت ها ادامه دارد و میلیون ها نفر در این کشورها گرفتار شده اند. 

گویا زمان مناسب برای خارج کردن همه سربازان آمریکایی از جهان هرگز فرا نخواهد رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار