خلاقیت؛ حلقه گمشده تربیت کودکان امروزی/ فردای درخشان را با پرورش خلاقیت کودکتان رقم بزنید


رییس پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم‌های سلامت دانشگاه صنعتی شریف گفت: خوشبختانه از مرداد ماه سال 94 خلاقیت‌کده شریف گام مهمی را در جهت پرورش خلاقیت کودکان ایرانی برداشته است.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدتقی احمدیان رییس پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم‌های سلامت دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری معرفی خلاقیت‌کده شریف و ابعاد فعالیت آن که صبح امروز در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه شریف حدود پنج سال است که آغاز به کار کرده است.

وی اظهار داشت: سلامت انسان از ابعاد مختلف مانند جسمی، روحی و روانی و اجتماعی بررسی می شود که سلامت اجتماعی ما روابط و ارتباطات ما در جامعه را رقم می‌زند. تربیت ما در دوران کودکی تأثیر بسزایی در سلامت اجتماعی دارد.

رییس پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم‌های سلامت دانشگاه صنعتی شریف افزود: خلاقیت‌کده شریف در خصوص تقویت سلامت اجتماعی افراد گام برمی‌دارد که از مهم‌ترین برنامه‌های این خلاقیت‌کده می‌توان به کنفرانس مدیریت استعدادها در هزاره سوم که در اول و دوم اسفند ماه با حمایت و پشتیبانی صندوق شکوفایی و نوآوری پژوهشگران و فناوران کشور برگزار می شود، اشاره کرد. 

احمدیان عنوان کرد: برنامه دوم خلاقیت‌کده شریف به جشنواره خلاقیت می‌پردازد که هدف ما از برگزاری این جشنواره‌ها این است که کودکان را به گونه‌ای تربیت کنیم تا در آینده توانایی روبرویی و حل مشکلات و مسائل در زندگی را به خوبی فرا گرفته باشند. 

وی تصریح کرد: نقش مهم والدین در رشد و پرورش خلاقیت کودکان انکارناپذیر است که در این خصوص ما آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را به والدین می‌هیم تا فرزندانشان را به انجام کارهای خلاقانه تشویق و ترغیب کنند.

رییس پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم‌های سلامت دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه برنامه سوم ما در خلاقیت‌کده شریف رونمایی از 2 عدد کتاب با عنوان‌های پرواز پروانه‌های سنجاق شده ویژه معلمان و مسیر پرواز خیال ویژه والدین است، افزود:  چهار کتاب دیگر در دست طراحی است و برای اینکه فعالیت‌های خلاقیت‌کده شریف اثرگذار شود باید فعالیت‌ها در سطح گسترده و ملی انجام شود که نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌های فضای مجازی است.

وی تأکید کرد: خلاقیت‌کده شریف از مرداد ماه سال 94 شروع به کار کرده است و با برگزاری دوره‌های حضوری توأم با فضای مجازی(برای افرادی که در شهرستان‌های ایران ساکن هستند و امکان حضور در دانشگاه شریف را ندارند) در خدمت پرورش و رشد خلاقیت کودکان ایرانی است.

احمدیان اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون روشا (رویش و شکوفایی استعدادها) در تاریخ 13 اسفند ماه، یک ماه بعد نتایج آن به والدین اطلاع داده می‌شود و از هفته اول اردیبهشت ماه سال‌ آینده کلاس‌ها شروع می‌شود که هدف ما از برگزاری این آزمون شناسایی استعدادهای دانش آ‌موزان و پرورش انسانی مولد، متفکر و خلاق در جامعه امروز است که توانایی حل مسائل گوناگون را به خوبی فرا گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: برای فعالیت خلاقیت‌کده شریف از همکاری و پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان به خصوص موسسه آینده پژوهان ابر زندگی کمک گرفته شده است، هزینه این آزمون‌ها نیز به گونه‌ای برآوردشده تا اکثر افراد بتوانند در این آزمون‌ها شرکت کنند و با صرف کمترین هزینه آینده خوبی را برای خود رقم بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.