در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اظهارات ایوبی درباره پخش تیزر فیلم‌ها در ماهواره و قانون جدید ترامپ

رئیس سازمان سینمایی درباره قانون جدید ترامپ و پخش تیزر فیلم‌ها در ماهواره حرف زد.

ایوبیحجت‌الله ایوبی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص احضار سینمایی‌ها به دادگاه در پی تبلیغ تیزر فیلم‌ها در ماهواره و تبلیغ بی‌دردسر برخی از کالاهای ایرانی در آن فضا اظهار داشت: این سوال بزرگی برای همه سینماگران است؛ چرا که با سینماگران برخورد می شود ولی کالاهای دیگر بدون مشکلی در ماهواره تبلیغ می‌شود. البته سینماگران این موضوع را با قاطعیت پذیرفته‌اند و حاضر نیستند فیلمشان در شبکه‌های ضد ایرانی تبلیغ شود. 

ایوبی همچنین در مورد تحریم ویزای ایرانیان و اسکار یادآور شد: خب ترامپ است دیگر و فکر می‌کنم مردم دنیا تا اندازه‌ای از وی انتظار این حرکات عجیب و غریب را دارند! مهم تر از بیانیه‌ای که منتشر شد، واکنش جهانی است که نشان می‌دهد مردم دنیا به هوش هستند. فکر می‌کنم کار درخشان ترانه علیدوستی نیز جای ستایش و تقدیر دارد.

رئیس سازمان سینمایی درباره جشنواره فیلم فجر امسال عنوان کرد: من فکر می‌کنم جشنواره امسال تحقق آرزوهای چندسال گذشته ماست و نشان می دهد گام به گام با همه اتفاقات خوبی که برای سینما افتاده، سینمای ایران خودش را پیدا کرده. این سینما واکنش بسیار مثبتی به دغدغه‌های مردم و نظام جمهوری اسلامی، به ویژه دغدغه های مقام معظم رهبری نشان داده است. در فیلم های امسال ضمن این که نسل جدید سینمای ایران خودش را معرفی می‌کند و مردم می توانند سینماگران آینده شان را ببینند، در عرصه فیلم های دفاع مقدس اتفاقات درخشانی افتاده که خواهید دید. خیلی خوشحالم که رهبری سال گذشته خواستند که در مورد حادثه تاریخی «هفتم تیر» فیلم ساخته شود و امسال یک فیلم خیلی خوب در این عرصه داریم.

وی با اشاره به فیلم‌های اجتماعی موجود در جشنواره افزود: قبلا پرداختن به آسیب‌های اجتماعی فرصتی بود که سینماگر نارضایتی و اعتراضش را به این بهانه اعلام کند؛ اما فیلم‌هایی که امسال دیدم نشان می‌دهد که سینمایی‌هایی ما دغدغه مند، هوشمندانه و مشفقانه به سراغ آسیب های اجتماعی رفته اند.

ایوبی تصریح کرد:  بالاتر از همه فکر می کنم، امروز که سال چهارم این  دوره و دولت است؛ با قدرت می توانیم اعلام کنیم که دهه نود، دهه جدیدی در تاریخ سینمای ایران است و من اسم آن را دهه شکوه سینما ایران می گذارم. در این دهه سینما خود را دوباره بازسازی کرد. به روز و دیجیتال شد، جوانان وارد این عرصه شدند، سینماگران با هم آشتی کردند.

وی درباره اعضای هیئت انتخاب گفت: اعضای هیئت انتخاب واقعا کسانی بودند که هم نسبت به سینما، ساختار فیلم‌ها و ارزش‌های هنری توجه داشتند و هم برای مضمون احترام قائل بودند. با همه این‌ها فیلم های امسال آن قدر خوب بود که انتخاب خیلی سخت شد. 



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار