حقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

زنگ‌خطر محیط زیست شهر تهران با مهاجرت پرندگان به صدا در می‌آید

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از شاخص‌های محیط‌زیستی سالم، وجود پرندگان در شهر است که با نادیده انگاشتن آن، خطری جدی محیط زیست ما را تهدید می‌کند.

رفتن پرندگان از شهر تهدیدی برای محیط زیست استمحمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع مهاجرت تعداد زیادی از پرندگان از شهر تهران اظهار داشت: محیط زیست تعریف خاص خود را دارد و نادیده انگاشتن آن باعث از بین رفتن زیست بوم می‌شود.

وی با بیان اینکه پرندگان جزء شاخص‌های محیط‌زیست سالم در یک شهر هستند، افزود: بدون شک باید از محیط‌زیست به درستی صیانت و حفاظت شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته درخت در شهر رفع آلودگی می‌کرد، تصریح کرد: امروزه درختان این شهر هم بیمار هستند و نمی‌توانند در کاهش آلودگی هوا و رفع آن موثر باشند.

حقانی گفت: به دلیل بیمار بودن درختان، پرندگان از شهر تهران مهاجرت کرده‌اند که این امر نشانگر یک خطر بزرگ است که شهر ما را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه شهر تهران امروز شاخص‌های محیط‌زیست سالم‌ را از دست داده است، تأکید کرد: محیط زیست آلوده باعث می‌شود که تعداد جانواران مضر از جمله موش در شهر افزایش یابد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید همانند گذشته تعادل بین محیط‌زیست و انسان‌ها را برقرار کنیم، گفت: اگر این تعادل به صورت کلی از بین برود، مورد آسیب جدی قرار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار