تحلیلگران روس: تقویت نیروهای مسلح آمریکا نشانه بی‌اعتمادی ترامپ به ناتو است

تحلیلگران نظامی و سیاسی روسیه معتقدند علت اتخاذ تصمیم ترامپ برای تقویت نیروی نظامی آمریکا، بی‌اعتمادی وی به سازمان ناتو است.

تقویت نیروی نظامی آمریکا به دلیل بی اعتمادی ترامپ به سازمان ناتوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تحلیلگران نظامی و سیاسی روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک تأکید کردند دستور اجرایی دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- در روز جمعه به منظور ساخت دوباره و توسعه نیروهای مسلح این کشور، نشان‌دهنده‌ بی اعتمادی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تأمین امنیت آمریکا است.

ترامپ روز جمعه برای نخستین بار پس از برگزاری مراسم تحلیفش، از پنتاگون بازدید کرد. در این بازدید وی تصمیم خود برای تقویت دوباره نیروی مسلح آمریکا را اعلام کرد.

ترامپ در این خصوص گفت: «من قصد دارم فرمانی را امضا کنم که بر اساس آن تقویت دوباره نیروهای مسلح آمریکا به صورت بسیار گسترده‌ای آغاز شود».

ترامپ بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره این دستور جدید در خصوص افزایش توان نیروهای آمریکایی، افزود: «ما در حال بررسی یک برنامه برای توسعه هواپیماها، کشتی‌ها و ابزارهای جدید برای زنان و مردانی هستیم که لباس فرم بر تن دارند».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «این دستور امضا می‌شود تا از اینکه دولت نیز از جانفشانی نیروهای نظامی حمایت می‌کند، اطمینان حاصل کنیم».

این سند همچنین جیمز متیس -وزیر دفاع آمریکا- را ملزم می‌کند که آمادگی نیروهای مسلح آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را به مدت 30 روز ارزیابی کند. این 30 روز فرصتی است برای متیس و ترامپ تا تغییراتی که در اولویت هستند را مشخص کنند.

به گزارش واشنگتن‌پست، که ادعا می‌کند یک نسخه از این دستور را به دست آورده، در سند مذکور چگونگی انجام عملیات علیه «رقبای نزدیک» نیز بررسی خواهد شد. این عبارت معمولاً برای اشاره به چین و روسیه استفاده می‌شود.

متیس همچنین باید پس از 60 روز، برنامه‌ای به ترامپ ارائه دهد که اقدامات لازم برای آمادگی کلی ارتش آمریکا تا سال 2019 در آن ارائه شده باشد. ترامپ همچنین خواستار بررسی وضع زرادخانه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک آمریکا است.

یکی از کارشناسان ارشد موسسه مطالعات جغرافیای سیاسی روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «تقویت نیروهای مسلح آمریکا فقط یک توضیح دارد: ترامپ به ناتو اعتماد ندارد و آن را یک سازمان منسوخ شده می‌داند. اگر این طور باشد او قصد دارد با توسعه و تقویت ارتش آمریکا، امنیت ملی این کشور را تأمین کند».



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار