درخواست نخست وزیر اسکاتلند از ترزا می برای لغو برنامه سفر ترامپ به انگلیس

نیکولا استورجن از نخست وزیر انگلیس خواست برنامه سفر رییس جمهور جدید آمریکا به این کشور را لغو کند.

درخواست نخست وزیر اسکاتلند از ترزا می برای لغو برنامه سفر ترامپ به انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولا استورجن – نخست وزیر اسکاتلند – امروز (دوشنبه) از ترزا می – نخست وزیر انگلیس – خواست برنامه سفر دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا به این کشور را لغو کند. استورجن تاکید کرد: اعلام دستور اجرایی ممنوعیت سفر به آمریکا که ترامپ روز جمعه آن را اعمال کرد، در تناقض با ارزش‌های بنیادین ما است. 

استورجن پس از دیدار خصوصی خود با نخست وزیر انگلیس گفت: به ترزا می، گفتم درحالی که همه می‌دانند تو درحال ایجاد یک رابطه (با آمریکا) هستی، با این حال، این رابطه باید بر پایه ارزش‌ها باشد. من همچنین تاکید کردم فکر نمی‌کنم دیدار در این شرایط مناسب باشد. ممنوعیت سفر به آمریکا نگرانی‌های قابل تصوری در مردم درباره پیام‌ها و تاثیرات آن داشته است. 

نخست وزیر اسکاتلند در ادامه گفت: دستور ترامپ به شدت اشتباه است و احتمالا در مبارزه با تروریسم و افراط‌‌گرایی نتیجه معکوس خواهد داشت. همچنین فرمان اجرایی رییس جمهور آمریکا مغایر با تعهدات بین المللی درباره پناهجویان است. 

پس از اعلام فرمان اجرایی ترامپ در روز جمعه، یک درخواست اینترنتی در پایگاه خبری پارلمان انگلیس منتشر شد که خواستار ممانعت از ورود ترامپ به این کشور بود. تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر این درخواست را امضا کرده‌اند. 

ترامپ 27 ژانویه (جمعه 8 بهمن ماه) با صدور فرمان اجرایی به اصطلاح "محافظت مردم آمریکا از خطرات تروریستی خارجی" ورود شهروندان 7 کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را برای مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع کرد. همچنین براساس فرمان ترامپ، ورود پناهجوی جدید (از تمامی کشورهای جهان) به آمریکا برای 3 ماه آینده ممنوع شد و آوارگان سوری تا زمان نامشخص اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
چه انتظار بیهوده ایی ، ترزا می از ترامپ بدتر است
جنگ جهانی سوم در راه است
متحدین امریکا ، انگلیس ، اسرائیل ، ترکیه و عربستان
آخرین اخبار