بوریس جانسون دستور اخیر ترامپ را سیاستی بسیار جنجالی نامید

وزیر خارجه انگلیس در سخنانی در مجلس عوام این کشور با اشاره به فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا در ممنوع کردن ورود اتباع کشورهای مسلمان به این کشور آن را بسیار جنجالی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی در مجلس عوام این کشور با اشاره به فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا در ممنوع کردن ورود اتباع کشورهای مسلمان به این کشور گفت: لندن هرگز چنین رویکردی را در پیش نخواهد گرفت اما دولت انگلیس ، واشنگتن را متحدی راهبردی می داند و تقویت روابط دوجانبه در زمینه تبادل اطلاعاتی و دفاعی اهمیت حیاتی برای دو کشور دارد. 

جانسون به تماس های خود با مقام های دولت ترامپ و نیز گفتگوی تلفنی وزیر کشور انگلیس با ژنرال کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا اشاره کرد و افزود: سفارت آمریکا در لندن به ما اطمینان داده است همه اتباع انگلیسی که گذرنامه دولت انگلستان را در اختیار دارند بدون در نظر گرفتن ملیت اصلی آنان و یا دارا بودن گذرنامه دیگر کشورها بدون هیچ محدودیتی می توانند به آمریکا رفت و آمد داشته باشند.

بوریس جانسون افزود: واشنگتن این اقدام را اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از حملات تروریستی خوانده و اعلام کرده است در دوره 90 روزه‌ای که برای این فرمان در نظر گرفته شده است، زمینه های لازم برای تشدید تدابیر امنیتی آماده می شود. 

وی در عین حال تاکید کرد: اما دولت انگلیس بر بسیار جنجالی بودن چنین سیاستی واقف است و لندن هیچگاه چنین رویکردی را در پیش نخواهد گرفت.

وزیر امور خارجه انگلیس به همکاری تنگاتنگ کشورش با واشنگتن در زمینه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: هیچ دو کشوری در دنیا همکاری نزدیک‌تری در این زمینه ها که بین آمریکا و انگلیس در جریان است در دستور کار ندارند. این روابط  و تقویت آن، منافع ما را تامین خواهد کرد. سفر بسیار موفقیت آمیز نخست وزیر به واشنگتن، نمونه ای است مثال زدنی از استحکام روابط بین دو کشوری که در دو سوی اقیانوس اطلس قرار دارند.

بوریس جانسون مدعی شد: اگر اختلاف دیدگاه با آمریکا داشته باشیم بسیار شفاف و آسان آن را با مقام های کاخ سفید در میان می گذاریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار