نظرسنجی راسموسن نشان داد؛

موافقت بیشتر آمریکایی‌ها با ممنوعیت سفر شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکا

57 درصد مردم آمریکا موافق ممنوعیت موقت ورود شهروندان 7 کشور ایران، سوریه، عراق، لیبی، سودان، سومالی و یمن به خاک این کشور هستند.

موافقت بیشتر آمریکایی‌ها با ممنوعیت سفر شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس نظرسنجی "راسموسن" که امروز (دوشنبه) منتشر شد 57 درصد مردم آمریکا موافق ممنوعیت موقت ورود شهروندان 7 کشور ایران، سوریه، عراق، لیبی، سودان، سومالی و یمن به خاک این کشور هستند. 

بر اساس این نظرسنجی، اکثریت رای دهندگان به دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا از موافقت خود با فرمان اجرایی او برای ممانعت از ورود شهروندان 7 کشور مسلمان به خاک این کشور خبر دادند. 

این نظرسنجی که به صورت تلفنی و اینترنتی انجام شد نشان داد: 57 درصد از سوال شوندگان موافق ممنوعیت موقت ورود شهروندان 7 کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا هستند. 33 درصد از شرکت کنندگان با فرمان اجرایی ترامپ در این باره مخالف بودند و 10 درصد دیگر در این باره نظری نداشتند. 

سرگردانی درباره اجرای فرمان ممنوعیت ورود به آمریکا از سوی ترامپ در روز جمعه، باعث به وجود آمدن موجی از مخالفت‌های ضد ترامپی در فرودگاه‌های آمریکا و چندین حکم دادگاه مبنی بر جلوگیری از اخراج بازداشت شدگان در فرودگاه‌ها شد. 

ترامپ صبح امروز در پیامی توییتری اعلام کرد تنها 109 تن از 325 هزار نفر (مهاجر) دستگیر شده و مورد بازخواست قرار گرفته است. 

رییس جمهور آمریکا 27 ژانویه (جمعه 8 بهمن ماه) با صدور فرمان اجرایی به اصطلاح "محافظت مردم آمریکا از خطرات تروریستی خارجی" ورود شهروندان 7 کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را برای مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع کرد. همچنین براساس فرمان ترامپ، ورود پناهجوی جدید (از تمامی کشورهای جهان) به آمریکا برای 3 ماه آینده ممنوع شد و آوارگان سوری تا زمان نامشخص اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار