ایلام؛

دستگیری 6 شکارچی غیر مجاز در بدره

مسئول اداره حفاظت محیط زیست بدره گفت: 6 نفر از شکارچیان غیرمجای که قصد شکار پرندگان را داشتند توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شدند.

دستگیری 6 شکارچی غیر مجاز در بدرهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،بیژن هادی زاده بیان کرد: این شکارچیان متخلف قصد داشتند با سوء استفاده از شرایط جوی و بارش برف اقدام به شکار پرندگان کنند که با حضور و گشت به موقع ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهارکرد: از این شکارچیان در مجموع چهار قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد ضمن اینکه روند اداری و قضایی در مورد این افراد متخلف صورت گرفته است.

هادی زاده افزود: بارش برف در روزهای اخیر و کاهش منابع غذایی برای پرندگان باعث هجوم آنها به کوهپایه و مناطق پایین دست شد که همین امر موجب سوءاستفاده برخی افراد و اقدام آنان به کمین و شکار غیرمجاز می شود.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه شکار در استان اضافه کرد: به منظور حفاظت از محیط زیست و پرندگان، مجوزی برای شکار در هیچ نقطه ای از استان صادر نشده و افرادی که مجوز حمل سلاح دارند نیز نمی توانند شکار کنند.

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بدره در مورد راه های ارتباطی مردم با این نهاد اضافه کرد: سامانه 1540 آماده دریافت هر گونه گزارش مردمی و شکایت در موارد تخلفات زیست محیطی در سطح استان است. 

وی افزود: همشهریان بدره ای می توانند در صورت برخورد با متخلفان نسبت به گزارش این موارد از طریق شماره تلفن های 08435724513 و یا 09183420386 اقدام کنند.
 

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.