خدابخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ابهامی درباره عملکرد مالیاتی بازار سرمایه وجود ندارد

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفت: مالیات در خرید و فروش سهام در قانون مشخص شده است به گونه ای که به جز مالیات نیم درصدی معاملات، هیچ مالیات دیگری از سهامداران اخذ نخواهد شد.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این نکته که ارائه گزارش سهامداران به سازمان امور مالیاتی جایی برای نگرانی فعالان بازار سرمایه ندارد، اظهار داشت: صدور این بخشنامه می تواند به نفع بازار سرمایه باشد چرا که مالیات مربوط به معاملات سهام، از ابتدا اخذ شده و جای نگرانی ندارد.

وی ادامه داد: بورس دارای عملکرد مالیاتی شفافی است و  برخلاف آن امکان دارد در سایر بازارها این شفافیت وجود نداشته باشد و این درحالی است که ارایه اطلاعات و گزارش های مربوط به آنها سبب شفاف سازی اقتصادی می شود.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: مالیات در خرید و فورش سهام در قانون مشخص شده است به گونه ای که به جز مالیات نیم درصدی معاملات، هیچ مالیات دیگری از سهامداران اخذ نخواهد شد.

خدابخش به اخذ مالیات نیم درصدی معاملات سهام توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اشاره کرد و گفت: درباره عملکرد مالیاتی بازار سرمایه، ابهامی وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار