علی پویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وظیفه هنرمند بیان دردهای جامعه است

هدف و وظیفه هنرمند این است که مسائل جامعه‌اش را مطرح کند؛ چرا که هنرمندان، نمایندگان مردم هستند.

وای به روزگار من که در روزگار شمایان می گذردعلی پویان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محوریت و موضوع نمایش «دشمن مردم» گفت: موضوع نمایش، دروغ، فریب و تبعیض در جامعه است که از آلودگی آب‌ها آغاز می شود و کم کم به مشکلات اصلی جامعه می رسد.

وی در خصوص هدف اجرای نمایش اظهار داشت: هدفم این بود که دردی را برای جامعه بیان کنم و پیامی بفرستیم که جهت سالم برای اجتماع و هنرمندان را رقم بزند. این رسالت و هدف هنرمند است که مسائل جامعه‌اش را مطرح کند؛ چرا که نمایندگان مردم هستند. جامعه به آنها مسئولیت داده است که تو ببین و به ما بگو و راه را هموار کن.

پویان پیرامون سالن اجرای نمایش تصریح کرد: من خودم خواسته بودم که در این سالن اجرا داشته باشم. سالن اصلی تئاتر شهر بیشتر برای مراسم سخنرانی و اجراهای شاد و متحرک و بدون تمرکز بسیار خوب است. تنها سالنی که مناسب است و برای تئاتر کیفیت دارد، همین سالن چهارسو است.

کارگردان نمایش «دشمن مردم» در خصوص استقبال از نمایش بیان کرد: هر دو سالن برای تماشای نمایش پر بازدید شد. خیلی‌ها کف زمین نشسته بودند. خدا را شکر، بازخورد خیلی عالی بود. من سالن را در سکوت دیدم و افراد بسیاری با فکر و در تفکر از سالن خارج شدند و این فکر خیلی مهم تر از دست زدن‌ها است.

علی پویان در پایان گفت: من برای اجرای این نمایش خیلی تلاش کردم. در طول این سال‌ها همه دغدغه من به اجرا در آوردن این نمایش بود که خدا رو شکر با اراده توانستم آن را به صحنه ببرم.

گفتنی است؛ این نمایش از بیست بهمن تا بیستم اسفند ماه در سالن چهارسو اجرا می‌شود.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار