اردبیل؛

تولید سالانه 600 تن ماهی قزل آلا در شهرستان خلخال

رئیس اداره شیلات شهرستان خلخال از تولید سالانه 600 تن ماهی قزل آلا در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، اختیار حصاری گفت: در شهرستان خلخال سالانه 600 تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود که با تعامل خوب با بسیج سازندگی شهرستان خلخال سه طرح مهم پرورش ماهی نیز با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی سپاه خلخال در روستاهای اندبیل، مزرعه و کزج راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است.

وی از برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در شهر هشتجین خلخال خبر داد و افزود: جشنواره طبخ آبزیان با هدف معرفی غذاهای طبخ شده از آبزیان در بین بانوان خورش رستم 19 بهمن‌ماه با حضور خانواده‌های هشجینی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره شیلات خلخال گفت: شهرستان خلخال به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقلیمی و دارا بودن مناطق گرمسیر و سردسیر همزمان در شهرستان خلخال بستر مناسب برای پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی است.

حصاری خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با هدف مطالعه پرورش ماهی خاویاری در منطقه خلخال حدود 100 قطعه از این ماهی در شهرستان مورد آزمایش‌های اولیه زندگی قرار گرفت که با مطالعات انجام شده شهرستان خلخال نیز می‌تواند در امر پرورش ماهی خاویاری و تولید ماهیان خاوریاری ایفای نقش کند.

وی افزود: امسال بیش از 200 هزار قطعه ماهی سفید در سدهای شهرستان خلخال از جمله سد فینارود روستای خوجین رهاسازی شده که به‌عنوان بیت‌المال محسوب شده و با متخلفان صید غیرمجاز ماهی‌سفید در دریاچه سد فیناورد به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

حصاری ادمه داد: امسال با هدف اشتغالزایی با 14 طرح پرورش ماهی موافقت اصولی از سوی اداره‌کل شیلات استان و اداره شیلات خلخال به عمل آمده که انتظار می‌رود با پرورش آبزیان مصرف ماهی در سبد غذایی خانوار افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار