بیماری های قلبی هر سال ۱۰۰ هزار قربانی می گیرد/ زمان طلایی مداوای سکته‌ مغزی

سهل‌انگاری در درمان اختلالات قلبی و عروقی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد.

نادیده گرفتن علائم سکته‌‌های مغزی فاجعه به بار می‌آورد/ زمان طلایی برای افراد دچار سکته‌های مغزی و قلبی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب، غدد و اعصاب که صبح امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، مسعود اسلامی دبیر علمی این همایش اظهار داشت: هدف اصلی این کنگره مطرح کردن بیماری‌های مشترک قلب و عروق، مغز و اعصاب و غدد است.

وی افزود: بیماری دیابت یکی از مهم‌ترین علل افزایش اختلالات قلبی و عروقی در کشور ما محسوب می‌شود همچنین فشار خون بالا، کم‌تحرکی و مصرف غذاهای بسیار چرب که حاوی مقادیر بالای کلسترول هستند نیز در بروز ناراحتی‌های قلبی و عروقی دخالت دارند.

دبیر علمی این همایش عنوان کرد:‌ سالانه حدود 100 هزار نفر در اثر بیماریهای قلبی در کشور جان خود را از دست می‌دهند که اگر پیشگیری و تغییر سبک زندگی مردن به صورت جدی انجام نشود در سال‌های آینده این رقم افزایش پیدا می‌کند.

اسلامی یادآور شد: خوشبختانه ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است بنابراین ما از نظر نیروی علمی با کشورهای پیشرفته دنیا برابری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که ما روش‌های پیشگیری را در خانواده و جامعه جدی نگیریم به تدریج بر تعداد بیماری‌های قلبی و عروقی و عوارض ناشی از این ناراحتی‌ها افزوده می‌شود، یکی از نکات مهم بحث سکته‌های مغزی است که اگر فردی که دچار سکته مغزی شد سریع به مراکز درمانی و بیمارستان انتقال پیدا کند (حداکثر در 4 ساعت اولیه بروز علایم) از عوارض سکته مغزی که فلج شدن اندام‌ها یکی از این عوارض است، جلوگیری می‌شود بنابراین با تزریق داروهای ضد انعقادی مناسب می‌توان از بروز عوارض مغزی تا حدی زیادی جلوگیری کرد.

دبیر علمی این همایش تأکید کرد: افرادی که دچار سکته‌های قلبی می‌شوند نیز باید تا دو ساعت اولیه و حداکثر تا شش ساعت پس از مشاهده علائم به مراکز درمانی و اورژانس انتقال پیدا کنند.

اسلامی اظهار داشت: از دیگر محورهای این همایش بررسی بیماری دیابت و داروهای جدید در مورد آن، فشار خون و چربی خون بالا و درمان‌های جدید در این زمینه‌ها است که با افزایش سن میزان اختلالات قلبی و عروقی شیوع پیدا می‌کند و بر خلاف تصور عام زنان نیز همچون مردان در معرض اختلالات قلبی و عروقی و آسیب‌های ناشی از آنها نیز هستند.

در ادامه این مراسم ایرج ناظری گفت: هدف از برگزاری این همایش‌ها وحدت و یکپارچگی بین  متخصصین قلب و عروق، مغز و اعصاب و غدد است زیرا برای اینکه بتوانیم از اختلالات قلبی و عروقی در کشور بکاهیم نیاز به مشارکت و همکاری متخصصین و تیم درمانی در زمینه‌های مختلف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار