توان موشکی نیروهای یمنی، امارات را به تکاپو انداخت

امارات متحده عربی از بیم اصابت موشک های ارتش و کمیته های مردمی یمن، سامانه های موشکی "تاد" و "پانتسیر" در مرز خود مستقر کرد.

توان موشکی نیروهای یمنی، امارات را به تکاپو انداخت
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری "النجم الثاقب" یمن؛ امارات متحده عربی که در تجاوز عربستان سعودی به یمن مشارکت دارد، جهت تقویت پدافند خود و جلوگیری از حملات احتمالی موشکی، سامانه های موشکی "تاد" و "پانتسیر" در خاک خود مستقر کرد.

برخی منابع نظامی در امارات اعلام کردند که این کشور، سامانه های موشکی ساخت روس "تاد" و "پانتسیر" مستقر کرده است و مأموریت این سامانه ها، حفاظت کشور امارات از حملات موشکی احتمالی است.

پس از موشکباران شهرهای طائف و جده در عربستان سعودی از سوی یگان موشکی یمن، امارات متحده عربی به شدت از رسیدن این موشک ها به مناطقی دورتر یعنی احتمال اصابت آنها به سرزمین های اماراتی نگران است.

امارات متحده عربی از زمان تجاوز عربستان سعودی به یمن سه بار مورد هدف سنگین موشک های این کشور قرار گرفته است که به دنبال آن ده ها نفر از سربازان اماراتی در پادگان نظامی "صافر" در شرق یمن، فرمانده نیروهای آن در پادگان "شعب الجن" در جنوب استان تعز و فرمانده نیروهای سعودی به همراه یکی از افسران اسرائیلی و سرکرده های القاعده به هلاکت رسیدند.

گفتنی است چند روز پیش یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، ناوچه عربستان سعودی در سواحل استان "حدیده" یمن را منهدم کردند که بنا به گفته "صالح الصماد" –رئیس شورای عالی سیاسی یمن- به دنبال آن، بیست درصد نیروهای دریایی عربستان به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
این روسیه بناخره با کیه هم به امارات سامانه دفاعی میفروشه هم از یمن حمایت میکنه روسیه هیچ وقت روراست نبوده و فقط دنبال منافع شخصیشه یعنی از هم پیمان هاش حمایت لازم را نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
رژیم عرب امارات ورژیم وهابی عرب سعودی ورژیم کویت باید ازاین توان بترسندزیراملت یمن وانصارالله قهرمان بادست خالی دربرابراین رژیمهای مرتجع سوسمارخورازخودرشادت نشان میدهند وهرروززنان وکودکان بیگناه شهید میشوند.
آخرین اخبار