برف و کولاک شاهراه سالنگ را مسدود کرد

شاهراه سالنگ بر اثر وزش باد و طوفان‌های شدید و بی‌سابقه از روز گذشته مسدود شده است و پیش بینی می‌شود این وضعیت تا ۷۲ ساعت آینده تداوم یابد.

برف و کولاک شاهراه سالنگ را مسدود کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شاهراه سالنگ بر اثر وزش باد و طوفان‌های شدید و بی‌سابقه از ساعات پایانی روز گذشته بدین سو مسدود شده است و پیش بینی می‌شود این وضعیت تا ۷۲ ساعت آینده ادامه داشته باشد.

ژنرال رجب رییس اداره حفظ و مراقبت سالنگ‌ها به جمهور گفت که احتمال دارد تا ۷۲ سال آینده این شاهراه به روی ترافیک مسدود باشد.

رئیس اداره حفاظت و مراقبت سالنگ‌ها تصریح کرد: شدت طوفان در سالنگ جنوبی ۲۵متر فی ثانیه است و۸۰ سانتی متر برف باریده است وکسانی که در شاهراه گیر مانده بودند به جاهای مصون انتقال داده شده اند و این وضعیت تا ۷۲ساعت پیش بینی شده است.

وی تاکید می‌کند مسافرانی که در مناطق تاجیکان ولسوالی جبل السراج و ملخان ولسوالی بغلان مرکزی متوقف اند؛ انتظار بازشدن شاهراه سالنگ را تا مدت ۷۲ آینده ساعت نکشند واز سوی رستورانت ها اغفال نشوند.

شاهراه سالنگ به عنوان یکی از کلیدی‌ترین بزرگ راه های کشور است که که شمال افغانستان را به جنوب وصل می‌کند.

با فرارسیدن فصل زمستان، هرازگاهی این شاهراه به دلیل برف باری های سنگین مسدود می‌شود و مشکلاتی را برای مسافران به بار می آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.