ارتباط مستقیم نارسایی قلبی و آلودگی هوا/ در تشخیص بیماری قلب و عروق جزو کشورهای پیشرفته‌ایم

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ایران در زمینه تشخیص بیماری‌های قلب و عروق در بین کشورهای پیشرفته قرار دارد.

ارتباط مستقیم نارسایی قلبی و آلودگی هوا/ در تشخیص بیماری قلب و عروق جزء کشورهای پیشرفته‌ایممنوچهر قرپای استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به روش‌های درمان بیماری‌های قلب و عروق اظهار داشت: در موضوع تشخیص بیماری قلب و عروق و درمان آن کشورمان در کنار کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و مطرح دنیا قرار دارد و عمل‌های جراحی بسیاری با استفاده از روش‌های نوین و متد روز دنیا انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کشور ما اگر بتواند تکنولوژی و تجهیزات خود را در زمینه جراحی قلب افزایش دهد دیگر هیچ کمبودی نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه انتشار علم و جراحی‌های قلب و عروق نخواهد داشت.

قرپای ادامه داد: بسیاری از هموطنان ما در خارج از کشور برای درمان بیماری‌های قلب و عروقی‌شان به ایران سفر می‌کنند زیرا دسترسی به خدمات پزشکی و متخصصان قلب و عروق در ایران بسیار آسان‌تر از دیگر کشورهای مطرح دنیاست و به همین منظور بیماران زیادی از جمله ایرانیان برای تشخیص درمان بیماری‌های خود به کشور سفر می‌کنند.

وی عنوان کرد: آلودگی هوا و تنفس ذرات معلق باعث ایجاد نارسایی‌های قلبی و به طبع بیماری‌های قلب و عروقی می‌شود و افراد شهرنشین باید با این مسئله خود را وفق دهند و تا آنجایی که ممکن است در زمان آلودگی هوا برای سلامتی خود و قلبشان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر جلوگیری کنند.

قرپای ادامه داد: در کشورهای دیگر بیماران برای تشخیص بیماری خود به پزشک خانواده و سپس بنا بر صلاحدید آن دکتر به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شوند اما در ایران همه افراد می‌توانند از همان اول به متخصص قلب و عروق با هر رشته دیگری مراجعه کنند.

وی گفت: برای حفظ ایمنی قلب در برابر آلودگی هوا افراد باید از مواد غذایی فیبردار مانند پرتقال، سیب و شیر استفاده کنند تا ما شاهد کاهش آثار مرگ و میر و ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی در اثر آلودگی هوا بشویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار