"چراغ سبز" ترامپ به اسرائیل برای شهرک‌سازی

رژیم صهیونیستی بیانیه آمریکا را "چراغ سبز" به ادامه روند شهرک سازی در سرزمین های اشغالی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی بیانیه آمریکا را "چراغ سبز" به ادامه روند شهرک سازی در سرزمین های اشغالی دانست.

مسئولان رژیم صهیونیستی روز جمعه، با استقبال از بیانیه کاخ سفید درخصوص روند شهرک سازی در سرزمین های اشغالی، آن را چشم پوشی از ساخت و سازهای موجود در این شهرک ها دانستتند؛ زیرا به احداث واحدهای جدید که خشم فلسطینی ها و کشورهای اروپایی را در پی داشته، اشاره ای نکرده است.

کاخ سفید، روز (پنجشنبه) در اولین بیانیه‌اش درخصوص مناقشه اسرائیل و فلسطین اعلام کرد: "به رغم این که فکر نمی کنیم وجود شهرک‌ها مانعی برای صلح باشد، ساخت شهرک‌های تازه و یا گسترش آنها احتمالا برای دستیابی به این هدف (صلح) مفید نیست".

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از این بیانیه، از آغاز پروژه احداث یک شهرک صهیونیستی بزرگ همزمان با روی کارآمدن ترامپ در 20  ژانویه خبرداد که نزدیک به 6000 واحد مسکونی را شامل می شود.

یک دیپلمات ارشد اسرائیلی نیز گفت: "نتانیاهو خوشبخت خواهد بود؛ چراکه  اختیارتام فوق العاده ای برای ساخت و گسترش شهرک ها خواهدداشت. هیچ مشکلی در اینجا وجود دارد".

فلسطینی ها در خصوص بیانیه کاخ سفید تاکنون واکنشی نکرده اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار