کشته شدن 15 نفر در حمله گروه های مسلح در آفریقای مرکزی

در حمله گروه های مسلح در آفریقای مرکزی 15 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک نماینده پارلمانی جمهوری آفریقای مرکزی روز جمعه اعلام کرد در حمله گروه های مسلح در شهر بوکارانگا در شمال این کشور دست کم 15 نفر کشته شدند.

میشل دائو، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای به کشته و زخمی شدن عده زیادی  غیر نظامی» در این حمله اشاره کرد.

ماموریت سازمان ملل متحد در جمهوری آفریقای مرکزی، مینوسکا، نیز بدون ارائه آماری از قربانیان این حمله اعلام کرد نیروهای کلاه آبی برای برقراری نظم به «تیراندازی» مبادرت کردند.

برنار دیلا، نماینده پارلمانی منطقه اعلام کرد «بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، در حمله بوکارانگا دست کم 15 نفر کشته و شمار زیاد دیگری نیز شده اند».

مینوسکا اعلام کرد عناصر متعلق به گروه های موسوم به بازگشت، اعتراض، بازسازی و گروه های آنتی بالاکا در حمله و غارت این شهر واقع در نزدیکی مرز کامرون و چاد دست داشتند.

نیروهای کلاه آبی مستقر در بوکارانگا بر اساس ماموریت خود به منظور متوقف کردند خشونت ها علیه عناصر دخیل در خشونت ها تیراندازی کردند.

از طرف دیگر به گفته برنارد دیلا هزاران نفر به دنبال این حمله به بوته زارهای بیرون شهر گریخته اند.
 
هماهنگ کننده بشر دوستانه جمهوری آفریقای مرکزی نیز از 9 هزار نفر آواره که به بوته زارهای حدود 15 تا 20 کیلومتری شهر پناهنده شده اند، خبر داد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار