امروز با حضور وزیر ارتباطات:

بهره‌برداری از پروژه تلاش3 همگام با توسعه شبکه ملی اطلاعات/ 2.5 برابر شدن ظرفیت شبکه انتقال

شرکت ارتباطات زیر ساخت با اجرای پروژه "تلاش3" ظرفیت شبکه انتقال را از 4000 گیگابیت بر ثانیه به 10000 گیگابیت بر ثانیه توسعه داد.

پروژه تلاش 3 امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می شود
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات همگام با سیاست های اقتصاد مقاومتی و در ایام مبارک دهه فجر شرکت ارتباطات زیر ساخت با اجرای پروژه تلاش 3، ظرفیت شبکه انتقال را از 4000 گیگابیت بر ثانیه به 10000 گیگابیت بر ثانیه توسعه داد.

در اجرای این پروژه از فناوری های روز دنیا مانند POTN و ROADM استفاده شده است، ویژگی این فناوری ها قابلیت ارایه سرویس های جدید برای مشترکین کلان، با پایداری مناسب و استفاده بهینه از ظرفیت انتقال فیبر است، همچنین فیبر های نوری پروژه نور 1 و نور 2 در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.

با توجه به وسعت اجرای این پروژه، ایستگاه های جدیدی نیز احداث شده اند تا مناطق مختلف نیز پوشش کامل داشته باشند. علاوه بر این، به منظور بالا بردن کیفیت سرویس هایی که در این پروژه به مشترکان ارایه می شود از فناوری سوییچ الکتریکال (WSON و ASON) بهره گیری شده است. مهمترین ویژگی این فناوری ها جایگزین کردن مسیر جدید به صورت خودکار و در کمترین زمان در هنگام قطعی فیبر نوری است.

همچنین فناوری یاد شده به نوبه خود، قابلیت ارایه تفاهم نامه سطح خدمات SLA را به صورت متنوع فراهم می کند. چراکه با ایجاد مسیر پشتیبان برای سرویس های قابل ارایه شرکت ارتباطات زیر ساخت، پایداری این سرویس ها تامین می شود و در نهایت رضایتمندی مشترکان افزایش میابد.

علاوه بر این با اجرای پروژه امکان واگذاری ظرفیت شبکه در حوزه زیر ساخت انتقال از 4Tbps به 10Tbps افزایش میابد. پیش از اجرای این پروژه، امکان واگذاری ظرفیت بیش از 10G وجود نداشت. استفاده از فناوری های جدید در این پروژه این امکان را فراهم ساخته است که در مقایسه با گذشته دسترسی به مسافت های طولانی تر با  کاهش سازی سیگنال فراهم شود و این ویژگی به نوبه خود سبب کاهش هزینه های اجرای پروژه تلاش 3 شده است.

از سوی دیگر در پروژه تلاش 3 با بکارگیری فناوری OPM امکان مشاهده کانال های انتقال از طریق مدیریت شبکه مرکزی و از راه دور فراهم می شود که در نتیجه به هنگام بروز خطا ضمن افزایش سرعت خطایابی، زمان بروز قطعی به حداقل زمان ممکن کاهش میابد. بکارگیری توان بومی، انتقال دانش فنی و کاهش وابستگی بر نیرو ها و کارشناسان خارجی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار