مودودی خبر داد

80 درصدبرنامه‌ها برای افزایش صادرات غیرنفتی محقق شد

معاون توسعه سازمان تجارت ایران گفت: صادرات غیرنفتی ایران در سال جاری هشت درصد افزایش یافت که با احتساب این میزان، 80 درصد از برنامه ها برای ارتقا صادارت غیرنفتی محقق شده است.

80 درصدبرنامه دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی محقق شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مودودی معاون توسعه سازمان تجارت ایران گفت: بر اساس پیش بینی ها تا پایان امسال ارزش صادرات غیرنفتی کشور تا 45 میلیارد دلار می رسد.

وی، عوامل بین المللی و مشکلات داخلی بنگاه های اقتصادی را از مشکلات موجود در مسیر تحقق هدفگذاری های صادراتی عنوان کرد.

معاون توسعه سازمان تجارت ایران ادامه داد:سختگیری های نظام بانکی در سطح ملی و جهانی از اصلی ترین مشکلات صنعتگران است که از سال های گذشته تا کنون به طور کامل رفع نشده است.

مودودی افزود: توسعه روابط تجاری و شناسایی بازارهای منطقه ای وجهانی نیازمند تقویت است و یکی از بخش های مهم در این زمینه تامین مواد اولیه ارزان و با کیفیت برای حوزه تولید کشور است.

وی، حمایت از صنعتگران و مهیا کردن شرایط تسهیلات را از وظایف سازمان توسعه تجارت ایران برشمرد و ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی نیازمند عزم همه جانبه و اراده ملی است.

معاون توسعه سازمان تجارت ایران با تاکید بر فراهم کردن بسته های حمایتی ویژه برای صنعتگران گفت: صادرات استان مرکزی مطلوب است و علاوه بر کشورهای همسایه، برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی را نیز در اختیار دارد.

مودودی افزود: صادرات استان مرکزی با بیش از 120 میلیون دلار، رشد 45 درصدی پایه نفتی و پتروشیمی نسبت به سال گذشته دارد که از لحاظ نفتی 33 درصد و ارزشی هشت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارتباط با صنعتگران و واحدهای تولیدی، بررسی فعالیت و رویکرد آن ها، کمک برای رفع مشکلات موجود و بررسی رویکرد صادراتی با بازدید های دوره ای در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار