واکنش مهدی کرم‌پور به حواشی نشست خبری «سوفی و دیوانه»

کارگردان «سوفی و دیوانه» می‌گوید دلیل برخی رفتارها و حرف ها در نشست خبری فیلمش را متوجه نمی‌شود.

واکنش مهدی کرم‌پور به حواشی نشست خبری «سوفی و دیوانه»مهدی کرم پور کارگردان فیلم «سوفی و دیوانه» که امسال در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در خصوص نظرهای متناقض و انتقاداتی که در نشست خبری به او و فیلمش وارد شد ، به خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من به همه سلیقه ها احترام می گذارم؛ چه آن‌هایی که فیلمم را پسندیدند و در نشست درباره آن تحلیل کردند و چه آن ها که نپسندیدند برایم محترم‌اند، اما دلیل برخی رفتارها و برخوردها را متوجه نمی‌شوم. متاسفانه ما آموزش ندیدم و بلد نیستیم با هم گفتگو کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: چون برای گفتگو درباره  برخی فیلم‌ها آماده نیستیم عصبانیت را چاشنی می کنیم، عصبانیت از این که چرا نمی توانم وارد دنیای آن بشویم . متاسفانه سرو صدا و هجمه جزو جامعه توسعه نیافته است. به عنوان نمونه یک فیلم اسکار گرفته را یک آدم معمولی می‌بیند و لذت نمی برد و یا برعکس، این حق مخاطب و هر انسانی است که از چیزی لذت ببرد یا نبرد.

کرم‌پور تصریح کرد: متاسفانه گاهی دیکتاتورهای درونمان بزرگ است، پس می خواهیم نظراتمان را به دیگران تحمیل کنیم و زمانی که نسبت به مقوله‌ای احساس ضعف کنیم روی دیگران خط می کشیم و فکر می‌کنم شاید ایراد از من فیلمساز یا هر کسی که در مسند آموزش است، باشد  که از آغاز، آموزش لازم در جهت احترام گذاشتن به سلیقه دیگران را نمی‌دهیم. باید یاد بگیریم اگر نمی‌توانیم به جریانی وارد شویم، در مورد آن بیشتر بخوانیم و تامل کنیم.

کارگردان «پل چوبی» اظهار داشت: من از فیلم اول تا به امروز دنبال تجربه کردن بودم و خوشبختانه آثاری که در سینمای ایران ساختم مخاطبان و طرفداران خودش را دارد. جالب اینجاست در دوره خودش واکنش برانگیز بودند اما پس از گذشت مدتی، مشخص می‌شود چه اثری تولید شده است.

کرم‌پور بیان کرد: اگر قرار باشد بر اساس افکار و تحلیل دیگران فیلم بسازم پس خودم چه کار کردم؟ «سوفی و دیوانه» تحلیل من نسبت به جامعه امروز است . جامعه ای که دائما از آن اخبار بد منتشر و تصاویر اغراق شده‌ای از آن برای دنیا نمایش داده می‌شود و حتی فیلمسازان ما در ژانر به وجود آمده اجتماعی سیاه، کسری ها را نشان می دهند و این رئالیستی بیش از اندازه، زیر هجوم کانال‌های  تبلیغاتی خودش را به ما تحمیل می کند.

وی افزود: الان من به‌عنوان فیلمساز ، باید این فضا را تلطیف کنم پس در «سوفی و دیوانه» از عشق در جامعه ای خشن می گویم، بارها گفتم عاشقانه ساختن برای فیلمساز  شرقی ضرورت است و تخیل تنها جایی است که می تواند ما را به نقطه‌ای برگرداند که عرفای ما در بدترین شرایط با این عنصر توانستند جهان را به درون خودشان بیاورند.

کرم پور با اشاره به اینکه سبک کارش خاطر نشان کرد: من اصلا سبکی را جلو نمی‌برم و وارد هیچ مد و قالبی که دیگران و جشنواره‌های داخلی و خارجی تعیین کنند، نخواهم شد. من مفاهیمی که فکر می‌کنم برای همان زمان درست است با فرم‌های جدیدی که دوست دارم، تجربه می کنم و تحلیلم را نسبت به زمان حال ارائه می‌دهم و در کل آثارم را دوست دارم.

کرم پور در پایان از کسانی که «سوفی و دیوانه» را با تامل دیدند و درباره‌اش حرف زدند و منتقدان غیر عصبانی فیلمش، تشکر کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.