سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

بهبود معیشت افراد، اولویت بودجه 96/ تلاش برای حفظ بودجه از پیامدهای نوسانات قیمت ارز و نفت

مفتح گفت: در بودجه امسال تلاش کردیم تا به معیشت مردم کمک کنیم و مصوباتی را مد نظر قرار دادیم تا اقشار کم درآمد منتفع شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 در برنامه تیترامشب اظهار داشت: در بودجه امسال تلاش کردیم تا به معیشت مردم کمک کنیم و مصوباتی را مد نظر قرار دادیم تا اقشار کم درآمد منتفع شوند.

وی ادامه داد: به تولید، تسهیل فضای کسب و کار، توجه به درآمدهای مالی و نفت توجه کردیم اما عمده مسئله ما به افرادی است که کمترین درآمد را دارند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 افزود: همسان سازی واژه ای است که در بوجه 96 و برنامه ششم توسعه به کار رفته است براین اساس، قرار است حقوق بازنشستگان را با شاغلین حال حاضر تا 90 درصد برابر کنیم، البته این میزان برای هر فردی متفاوت است و حقوق همه بازنشستگان با یکدیگر برابر نمی شود که تبعض به حساب نمی آید و مسائلی همچون تحصیلات، سختی کار و غیره از جمله عوامل تفاوت حقوق ها خواهد بود که از ابتدای 96 نیز اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست، اجرای این امر ویژه افرادی است که کمتر از 2 میلیون تومان بازنشستگی می گیرند و این حکم ویژه دستگاه های دولتی مثل نیروهای مسلح است و شامل سایر صندوقها نمی شود.

مفتح گفت: ما در برنامه ششم توسعه برای خانواده بزرگ کمیته امداد،علاوه بر یارانه، حقوقی بین 180 تا 200 هزار تومان نیز به عنوان دستمزد در نظر گرفته ایم که معادل حداقل 20 درصد دستمزد است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 افزود: تعرفه مالیات بدون تغییر است ما به دنبال کاهش فرار مالیاتی هستیم زیرا درحال حاضر شاهد فرار مالیاتی گسترده در کشور هستیم.

مفتح گفت: در بودجه امسال مبلغی را برای بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده تا در صورت وقوع خسارت این صندوق بیمه بتواند خسارت ها را جبران کند به گونه ای که کشاورزانی که خسارت می بینند برای سه سال پرداخت وامهایشان امهال می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96  افزود: همچنین افرادی که وام کمتر از 100 میلیون تومان دریافت کرده اند مشمول بخشش جریمه دیرکرد می شوند.

وی گفت: اگرچه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما درمجموع تلاش شده تا با جمع بندی مشکلات و موانع و برنامه ریزی مناسب، بودجه را از پیامدهای نوسانات قیمت نفت و ارز حفظ کنیم.

بر اساس این گزارش تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 96 در ادامه برنامه تصریح کرد:در بررسی بودجه 96 در کمیسیون تلفیق با توجه به شرایط کنونی کشور سعی شده است که اقشار کم درآمد با جهت گیری های خاص مورد توجه قرارگیرند به طور مثال قرار شده حقوق بازنشستگانی که درآمد کم دارند، همسان سازی شود.  

تاجگردون با بیان اینکه معافیت مالیاتی از دیگر مواردی بود که در کمیسیون تلفیق به آن پرداخته شد تصریح کرد: بر این اساس، پرداخت مالیات از حقوق کارکنانی که تا سقف 2 میلیون تومان باشد، حذف شد .

تاجگردون درخصوص وضعیت یارانه بگیران در سال آینده  گفت: حذف یارانه دهک های ثروتمند بر اساس قانون باید اعمال شود؛ دولت می گوید دسترسی به اطلاعات افراد ثروتمند ندارد اما مجلس معتقد است که باید دولت به اجبار موظف شود که یارانه افراد پردرآمد و ثروتمند را حذف کند و سرعت عمل بیشتری در این زمینه داشته باشد. 

وی درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: دولت باید همراهی خوبی درباره مصوبات داشته باشد تا با انضباط بهتری بودجه در سال 96 اجرایی شود.

تاجگردون در خصوص وضعیت وام ازدواج در سال آینده گفت: همه بانک ها مکلف هستند بر اساس سهم خود و منابع قرض الحسنه باید در زمینه وام ازدواج اقدام کنند و بر اساس نرخ تورم افزایش یابد. با این کار از ابتدای سال تکلیف بانک ها مشخص است و دیگر درگیر تصمیم بانک مرکزی و تایید شورای پول و اعتبار نخواهند ماند. 

بر اساس این گزارش قوامی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 96نیز در ادامه برنامه گفت: یارانه در سال 96 نسبت به سال 95 تغییری ندارد اما طبق برنامه بودجه یارانه مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی قرار است افزایش پیدا کند. 

وی درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: بر اساس ماده  3  قانون مالیاتی، اخذ مالیات سازمان امور مالیاتی تغییر می کند. در این راستا مشکلاتی نیز بوجود می آید که بسیاری از تولید کنندگان امکان انتقال مالیات بر ارزش افزوده را نخواهند داشت بنابراین مالیات ارزش افزوده چون امکان انتقال به مراحل بعدی را ندارد به تولید کننده تحمیل می شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 96 گفت: در تمامی فرایند باید مالیات به مصرف کننده انتقال یابد و جمع ارزش افزوده چون به مصرف کننده می رسد سازمان امور مالیاتی در قسمت آخر مسیر فقط مالیات را از مصرف کننده می گیرد که این کار موجب شفاف سازی می شود.

وی افزود:  9 درصد ارزش نهایی محصول از طریق ارزش افزوده اخذ می شود که مشکلات تولید کنندگان حل شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
ضرب المثل: ماهی نده ماهیگیری یادش بده
چرا از صنایع کوچک حمایت نمیکنید تا چندین جوان تحصیلکرده مهندس بیکار با هزار امید و آرزو به سر کار بروند
_____________
شغل خانگی که نشد کار!
اینجا چین نیست که شغل خانگی شان هدفمند و تولید قطعات کارخانجات صنعتی هست
آخرین اخبار