رونمایی از پژوهش‌های اولیه، آفتی برای پژوهش و فناوری/ پارک‌های علم و فناوری دروازه‌ای رو به صنعت

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: مهمترین آفت‌ پژوهش و فناوری در کشور رونمایی از محصولات به محض انجام پژوهش‌های اولیه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جعفر صدیق رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در همایش رونمایی از محصولات پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که صبح امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ایده‌های نوآورانه دانشجویان در مقطع کارشناسی حمایت خواهدکرد. هم‌چنین، علاوه بر ایده‌ها از ایجاد آزمایشگاه تحقیقاتی نیز حمایت‌های جدی صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: محصولاتی که امروز رونمایی می‌شود پروسه خیلی پیچیده‌ای را طی کرده‌اند، این محصولات باید در درجه اول از تحقیق و آزمایش گذشته باشند تا بتوان به طور دقیق رونمایی شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: برنامه‌های وسیعی برای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین در این دانشگاه داریم و این امر نیز در پارک علم و فناوری تهران در حال پیگیری است.

صدیق تصریح کرد: دانشگاه باید رسالت علمی خود را حفظ کند و خروجی علم را تبدیل به ارزش و ثروت در کشور نماید. ما نباید تنها روی پایان نامه‌ها و تحصیلات تکمیلی سرمایه گذاری کنیم بلکه باید با ایجاد خلاقیت و نوآوری بیشترین تمرکز را در بخش کارآفرینی و ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان داشته باشیم.

صدیق گفت: با ایجاد محصولات جدید و تولید در مقیاس‌های کلان با پارک علم و فناوری به پیشرفت‌های بزرگ‌تری می‌رسیم.
 
وی افزود:یکی از آفت‌های پژوهش و فناوری در کشور رونمایی از محصولات به محض انجام پژوهش‌های اولیه است. دانشگاه تهران با حساسیتی که در این مسئله به خرج می‌دهد محصول را بعد از ورود به بازار معرفی می‌نماید.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآورشد:یکی از وظایف اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایفای نقش دروازه دانشگاه به سوی صنعت است. این مهم از طریق استقرار شرکت‌های کارفرمایی شرکت‌های رشد یافته در پارک انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.