جاوید خبر داد

تهران خواهرخوانده بوداپست می شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری پایتخت،خواهرخواندگی تهران و بوداپست را زمینه‌ای مناسب برای تبادل درس‌آموخته‌ها و تجربیات عمرانی دانست.

تا 8 ماه آینده 4 تونل ترافیکی جدید به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری پایتخت با بیان اینکه تهران به عنوان یکی از کلانشهرهای پرجمعیت مشرق زمین، قرابت‌های فرهنگی قابل توجهی با کلانشهرها و شهرهای بزرگ شرق اروپا دارد، گفت: تهران با برخورداری از جمعیت و مساحتی معادل 4 برابر جمعیت و مساحت شهر بوداپست، با مسائل و پدیده‌های شهری پیچیده‌تری مواجه است اما خواهرخواندگی این 2 پایتخت می‌تواند بستر مناسبی برای انتقال و تبادل تجربیات باشد.

وی یکی از اهداف عمده دوره فعلی مدیریت شهری دانست و افزود: رکن اصلی تلاش برای کاهش این فاصله بر پایه توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی(مترو) استوار شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تلاش مدیریت شهری پایتخت به منظور تکمیل خطوط مصوب توسعه مترو، از طراحی خطوط جدید و مطالعه به منظور بهره‌گیری از قطارهای سبک شهری خبر داد و گفت: تجربیات مدیریت شهری بوداپست می‌تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.

علیرضا جاوید تحقق 90 درصدی اسناد توسعه شهر تهران در زمینه تکمیل شبکه معابر بزرگراهی پایتخت را از دیگر دستاوردهای مدیریت شهری طی یک دهه اخیر دانست و تصریح کرد: شهری که تا 10 سال پیش تجربه قابل ملاحظه‌ای در زمینه احداث تونل‌های ترافیکی نداشت، هم اکنون از 4 تونل فعال ترافیکی برخوردار است که در این میان تونل نیایش با توجه به ویژگی‌های شاخص فنی، پروژه‌ای قابل ارائه در مقیاس‌های جهانی است.

وی با بیان آنکه تا 8 ماه آینده 4 تونل ترافیکی جدید در شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد، استفاده بهینه از فضاهای زیرسطحی را نمونه‌ای از تلاش در جهت حرکت به سوی شهری جهانی دانست و افزود: احداث دریاچه شهدای خلیج فارس با حدود 150 هکتار پهنه آبی در غرب شهر تهران، ساخت باغ پرندگان با وسعت حدود 6 هکتار در شرق، تکمیل برج میلاد به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی جهان و همچنین توسعه فضای سبز تا سرانه 16 متر مربع برای هر نفر، نشان می‌دهد که تهران از حیث جاذبه‌های گردشگری نیز کلانشهری در مقیاس شهرهای جهانی است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار