قم؛

راه اندازی نهادهای توسعه فناوری های نرم

نهاد توسعه فناوری‌های نرم معارف اسلامی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛رئیس پارک علم فناوری استان قم از راه‌اندازی نهادی به نام توسعه فناوری‌های نرم و معارف اسلامی با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم خبر داد.

 اخوان با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های شهر مذهبی قم در حوزه صنایع علوم انسانی کم نظیر است، گفت: فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خلاق علاوه بر جنبه اقتصادی، رویکرد هویت ساز دارند.

وی با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری استان قم در حوزه توسعه فناوری علوم انسانی و معارف اسلامی، بیان کرد: قم به عنوان یکی از نخستین شهرهایی بود که نسبت به راه‌اندازی مرکز رشد علوم انسانی اقدام کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اعلام اینکه بیش از ۲۵ واحد فناور در مرکز رشد علوم انسانی قم فعال هستند، اظهار کرد: در حال حاضر تقویت و فرهنگ‌سازی تولید و توسعه محصولات فناوری نرم با رویکرد سبک زندگی اسلامی در اولویت برنامه‌های پارک قرار دارد.

اخوان علوی با ابراز خرسندی از موفقیت در برگزاری نخستین نمایشگاه فناوری نرم در استان قم، گفت: خوشبختانه برخی از صاحبان ایده حوزه علوم انسانی توانستند با سرمایه گذاران و نخبگان فنی و مهندسی همکاری و یا هم افزایی کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرا استانی پارک در حوزه فناوری‌های نرم، افزود: پارک علم و فناوری قم مدیریت و راهبری کمیته توسعه و تجاری سازی علوم انسانی و هنر شورای پژوهش و توسعه علوم انسانی وزارت علوم را برعهده دارد.

این متولی حوزه علم و فناوری استان قم از ارتباط با ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد و گفت: در این رابطه به بررسی و تبیین دست‌یابی به شاخص‌های ارزیابی فناوری‌های نرم و فهرست سازی خدمات و کالاهای حوزه علوم انسانی پرداخته‌ایم.

اخوان علوی حمایت و معرفی شرکت‌های فعال و توانمند در حوزه فناوری‌های نرم را بسیار حیاتی و مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این راستا با مشارکت و هم افزایی با نخبگان حوزوی به تدوین طرح تشکیل نهادی با رویکرد توسعه فناوری‌های نرم و معارف اسلامی اقدام کرده‌ایم.

انتهای پیام/ش



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار