تقدیر رئیس کمیته ملی المپیک از دانشجویان مدال آور

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در وزارت علوم در مراسم تجلیل از دانشجویان مدال آور شرکت کرد.

تقدیر رئیس کمیته ملی المپیک از دانشجویان مدال آوربه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مراسم تجلیل از دانشجویان مدال آور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و محمد فراهانی وزیر علوم و محمد رضا دهخدا رئیس فدراسیون دانشجویی شرکت کردند و به ایراد سخن پرداختند.
کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری مربوط به دانشجویان ورزشکار گفت: در گذشته و در ورزش کشور همیشه مرسوم بود تا یک نفر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود امسال دهخدا این مسئولیت را برعهده گرفت و پیش از آنکه عرق ورزشکاران خشک شود بابت افتخارآفرینی آنها تقدیرهای لازم را به عمل آورد من این موفقیت را تبریک می‌گویم.
وی افزود: من جامعه ورزشی را از جامعه دانشجویان کشور جدا نمی‌کنم با توجه به گستردگی ورزش دانشجویی و حضور آنها در لیگ‌های مختلف دانشجویان به موفقیت‌های زیادی دست یافتند. همکاری اداره تربیت بدنی و فدراسیون ورزش‌های دانشجویی در کنار کمیته ملی المپیک باعث شده تا شاهد حضور تعداد بیشتری از دانشجویان در ورزش کشور باشیم افرادی که برای ارتقا این دو فدراسیون تلاش کرده‌اند باعث شده‌اند تا ما شاهد حضور تعداد زیادی از ورزشکاران در مسابقات مختلف با ارقام مالی پایین باشیم.

هاشمی در پایان عنوان کرد: امیدوارم در سال آینده بودجه بیشتری به ورزش دانشجویی تعلق بگیرد و انها بتوانند در مسابقات بیشتری افتخار آفرینی کنند.

محمد فرهادی وزیر علوم
در ادامه این نشست محمد فراهانی خاطر نشان کرد:در همه سطوح همواره تلاش شده تا میان استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف ارتباط وجود داشته باشد همچنین تلاش شده تا ورزشکاران علاوه بر انجام امور ورزشی تنها در دانشگاه به دنبال کسب نمره نباشند.
وزیر علوم افزود: ما خودمان در گذشته هفته‌ای سه روز در سالن سرپوشیده مشغول به انجام حرکات ورزشی بودیم و در کنار ما هم تعداد زیادی از دانشجویان هم کشتی می‌گرفتند و هم ورزش‌های دیگر را انجام می‌دادند ما علاوه بر این کارها درس‌مان را هم می‌خواندیم از همه چیز راضی بودیم حالا شرایط بسیار متفاوت شده زیرا تعداد دانشجویان و ورزشکاران افزایش یافته و ما برنامه‌ای داشته باشیم و امکانات و حمایت‌هایمان بیشتر شود.
فرهادی در پایان عنوان کرد: در این مدت امکانات فرهنگی و ورزشی‌مان را افزایش داده و به طور مثال هم اکنون در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها اتاق‌های تندرستی فراهم کردیم همچنین صندوق رفاه دانشجویان راه‌اندازی کردیم تا مشکل دانشجویان برطرف شود.

محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون دانشجویی
و در ادامه این همایش رئیس فدراسیون دانشجویی محمد رضا دهخدا عنوان کرد:علی‌رغم چالش‌هایی که برای راه‌اندازی فدراسیون دانشجویی وجود داشت تلاش شد تا امکانات و شرایط لازم مهیا شود همان طور که شاهد هستید ما در مسابقات یونیورساید شرکت کردیم و نتایج خوبی را کسب کردیم به طور مثال در رشته کشتی دانشجویان ما توانستند 5 مدال طلا کسب کنند و به مقام نخست مسابقات دانشجویی ترکیه برسند. همچنین در بخش انفرادی مسابقات شطرنج مقام دوم و مسابقات تیمی عنوان سوم را کسب کردیم علاوه بر ان عناوین  دیگری از جمله قهرمانی در مسابقات فوتسال دانشجویی آسیا و مقام نخست بسکتبال سه نفره کسب کردیم که فراتر از انتظارات ما بوده است.

دهخدا ادامه داد: مدیران دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علوم پزشکی و علمی کاربردی همگی ما در رسیدن به این نتایج همراهی کردند.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم
وی در ابتدا عنوان کرد: فدراسیون دانشجویی به دنبال آماده‌سازی ورزشکاران برای حضور در مسابقات یونیورساید چین تایپه است همان طور که می‌دانید در سال‌های گذشته و به خصوص در دولت فعلی توجه به ورزش دانشجویی بیشتر شده به طوری که ما توانستیم در مسابقات سال گذشته عنوان نهم را کسب کنیم ما امیدواریم تا این نتیجه امسال هم به دست بیاید.
صدیقی افزود: فدراسیون دانشجویی نقطه اتصال ورزش به دانشگاه است این فدراسیون با مشارکت همه دستگاه‌ها شاهد نکات خوبی است که این روزها در ورزش دانشجویی رقم می‌خورد.
معاون وزیر علوم در خصوص کارهای صورت گرفته در سلامتی جسمی دانشجویان هم گفت: یکی از کارهای مهمی که صورت گرفته آن است که با حضور بخش‌های مختلف پزشکی تا کنون ضعف‌های جسمانی بیش از 19 هزار دانشجو برطرف شده و برای نخستین بار مسائل ورزشی دانشجویان همزمان با شرایط درسی آنها مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیش از یکصد میلیارد تومان برای بودجه‌های ورزشی دانشگاه‌ها به صورت مستقل در نظر گرفته که وزارت بهداشت و درمان و وزارت علوم نقش بسیار زیادی در رفع این مسائل داشتند.
صدیقی در پایان و در خصوص تقدیر از ورزشکاران دانشجو بیان داشت: شاید در سال‌های گذشته تجلیل‌ها به دلیل مسائل مالی آن طور که باید و شاید نبوده اما اگر بتوان بودجه‌مان ارتقا بدهیم تقدیرهایمان بهتر می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار