امتیاز‌های ویژه برای نفرات برتر المپیاد علمی دانشجویی

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور از امتیازات ویژه نفرات برتر آزمون علمی دانشجویی از سوی بنیاد علمی نخبگان خبر داد.

جمالی معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرای المپیادهای دانشجویی سال 95 اظهار داشت: امسال المپیادهای علمی دانشجویی کشور در 20 رشته در 2 مرحله مقدماتی برگزار شد که نفرات برتر در یک آزمون متمرکز نهایی در دانشگاه تربیت مدرس به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
وی بیان کرد: در المپیاد امسال نفرات برتر کنکور ارشد همچنین نفرات برتر آزمون‌های قطب‌های علمی کشور در دانشگاه تربیت مدرس مرحله نهایی المپیاد دانشجوی علمی کشور را برگزار کردند. 
 
جمالی ادامه داد: طبق ابلاغیه وزارت علوم امکانات و امتیازات خاصی به نفرات برگزیده المپیاد علمی و دانشجویی تعلق می‌گیرد به طوری که نفرات اول تا پانزدهم می‌توانند بدون برگزاری کنکور در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول شوند و همچنین افرادی که در آزمون دکترای تخصصی شرکت کرده‌اند، امتیاز ویژه‌ای در آزمون عملی و مصاحبه برای آنها در نظر گرفته می‌شود. 
 
معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: از طرف بنیاد ملی نخبگان امتیازهای خوبی مانند عضویت در این بنیاد سازمان و حمایت‌های مالی، کاری تا پایان تحصیل این افراد انجام می‌شود و نفرات برتر در جهت ادامه تحصیل به کشورهای خارجی بورسیه می‌شوند. 
 
جمالی تاکید کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان نظام وظیفه، آقایانی که جزو نفرات برتر قرار دارند از خدمت وظیفه معاف می‌شوند که همگی این کارها برای تشویق جوانان به تحصیل و استفاده از استعداد بالای خدادادی است. 
 
وی با بیان اینکه تا سال97 تعداد رشته‌های المپیاد دانشجویی به 23 عدد می‌رسد، افزود: تا پایان سال 94 تعداد رشته‌های المپیادی 17 بود که این تعداد در سال 95 به 20 عدد رسیده است و بر اساس مصوبه شورای المپیاد دانشجویی، تعداد رشته‌های این آزمون علمی تا سال 94 به 23 می‌رسد. 
 
معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: هدف از این کار گسترش کمی در کنار افزایش کیفیت است و سازمان سنجش با این کار سعی در گلچین کردن نفرات برتر و نخبگان جوان دانشگاهی دارد. 
 
وی یادآور شد: سازمان سنجش امتیازهای ویژه ای در راستای نگهداری افراد برتر و نخبگان دارد تا در آینده بتوانند کشور را به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف علمی برسانند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار