در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

60 درصد از تولیدکنندگان کفش دست‌دوز از گردونه تولید خارج شدند/ بانک‌ها عامل اصلی تشدید رکود بازار هستند

رؤسای اتحادیه تولید کفش و فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی بر این باورند که اعطای سودهای بالای بانکها و بی حمایتی‌های دولت در این سالها عوامل اصلی تشدید رکود در بازار است.

وضعیت بازار کفش در خطر نابودی/ بانک ها عامل اصلی تشدید رکود بازاربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تعطیلی و ورشکستگی تولیدی‌ها در عمده حوزه‌های اقتصادی به سبب رکود حاکم بر بازار، اخبار تکراری این روزها شده است، حال بی‌توجهی و بی تدبیری برخی از سازمان ها و افراد ذیربط موجب شد تا صدای برخی تولیدکنندگان کفش دست دوز که با شرایط وخیم اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند بلند شود و نتیجه این آشفتگی بیکار شدن بخش اعظمی از کارگران در ایام منتهی به شب عید شده است.
 
رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از وضعیت وخیم تولیدی های کفش خبر داد و گفت: از سال 93 رکود بازار پا در کفش بازار کرده و با شروع سال جاری بر شدت آن افزوده شد، بطوری که عمده تولیدی ها را با تعطیلی مواجه کرده است.
 
وی با بیان اینکه افزایش نرخ تورم تأثیر بسیاری بر تشدید رکود حاکم بر بازار داشته است، اظهار کرد: افزایش هزینه های تولید کفش و در مقابل آن کاهش قدرت خرید مردم عامل اصلی در تشدید رکود بازار کفش شده است که در این میان عرضه تولیدات بی کیفیت خارجی بر این کسادی دامن زده و کمر عمده تولید کنندگان این صنف را خم کرده است.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز با اشاره به اینکه مطالبات مالیاتی و بیمه در شرایط فعلی یکی دیگر از مشکلات افراد تولیدکننده است، ادامه داد: پرداخت مالیات و بیمه و ارائه تسهیلات بانکی با بازپرداخت اندک سبب رشد و رونق بازارهای مولد می شود اما در کشور عمده‌ این مطالبات نتایجی متناقض در این سه ساله اخیر در پی داشته است.

شجری با بیان یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر تشدید رکود حاکم بر بازار تصریح کرد: بی برنامگی دولت برای هدایت سرمایه های مردم به حوزه بازارهای مولد و همچنین حمایت اندک سازمان‌های ذیربط از این بخش موجب شد تا بخش زیادی از تولیدکنندگان فعال که تولیداتی با کیفیت در بازار عرضه می‌کنند هم از گردونه تولید خارج شوند.

وی همچنین با توجه به برپایی برخی بازارچه‌های بهاره در سطح شهر، بیان کرد: به علت وجود حجم بالای تولیدات کارگاه‌ها و واحدهای صنفی در بازار و سطح شهر لزومی به برپایی چنین بازارچه هایی برای شب عید نخواهد بود بلکه این بازارچه ها عمدتاً موجب تضعیف و تضرر این واحدهای صنفی فعال خواهد شد.

رسول شجری در خصوص مبلغی که دولت قرار بود به تولیدی هایی که دچار مشکل شده اند اعطا کند، تصریح کرد: طبق گزارشات اتحادیه از واحدهای صنفی و تولیدی‌ها، حتی هزار تومان هم از سازمان‌های ذیربط تا به الان به دست این افراد نرسیده است.

بانک ها عامل اصلی تشدید رکود بازار

سعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی در خصوص افزایش آمار چک های برگشتی تولیدکنندگان در سال جاری اظهار داشت: اوضاع وخیم بازار کفش دست دوز در 40 سال گذشته بی سابقه بوده و عمده تولیدکنندگان با توجه به رکود حاکم بر بازار با تعطیل کردن کارگاه هایشان به سراغ مشاغل دیگری نظیر پیک موتوری و باربری در این اواخر رفته اند.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم در سال 95 افزود: اعطای سودهای بالا توسط عمده مؤسسات مالی و بانک‌ها سبب ناامیدی مردم از بازارهای مولد و جذب افراد برای واگذاری سرمایه هایشان به بانک ها شده است.
 
حیاتی در این راستا ادامه داد: حمایت اندک و بی برنامگی دولت در این سالها برای رونق بخشی به بازارهای مولد سبب شد تا بانک‌ها از وضعیت رکود بازار سوءاستفاده کرده و با پرداخت سودهای بالا بر کسادی این بخش دامن زنند و تا زمانی که روند فعالیت بانک‌ها شفاف و بر اساس موازین قانونی هم سو نگردد، چنین شرایطی ادامه دار است .
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تولیدی ، کفش ، بانک ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۳۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
سود بانک ها برابر اختلاف نرخ سود تسهیلات پرداختی و سود سپرده هاست. پس اگر نرخ سود بالا یا پایین باشد تفاوتی برای بانک ها ندارد. متاسفانه بانک ها چون خود را رقیب سایر بخش ها می دانند با افزایش نرخ سود سعی در افزایش منابع خود دارند. اگر بانک ها از رقابت با سایر بخش ها خارج شده و فقط واسطه مالی باشند، عمده مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.
آخرین اخبار